سایز متن   /

 

دبیرکل سازمان ملل متحد در چهارمین گزارش خود درباره خشونت علیه کودکان در سوریه که به شورای امنیت بین المللی ارائه کرده است، به تخلفات ۳۰ جناح علیه کودکان پرداخته است.
کوردپاریز/ آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، گزارشی را در (۲۷ نوامبر ۲۰۲۳) به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد که دوره (۱ ژوئیه ۲۰۲۰) تا (۳۰ ژوئیه ۲۰۲۲) را در بر می گرفت و شامل ۶ بخش بود. که در آن او در مورد تسلیح، کشتار، جراحت، تجاوز جنسی، و سایر خشونت های جنسی، حملات به مدارس و بیمارستان ها، آدم ربایی، و محرومیت از دسترسی بشردوستانه صحبت کرد.
گوترش در گزارش خود گفت که “۲۹۹۰ کودک” از جمله “۲۸۶۰ پسر و ۱۳۰ دختر” در سنین ۹ تا ۱۷ سال در سراسر سوریه توسط گروهک ها به کارگیری شده اند.
دبیرکل سازمان ملل متحد تایید کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک(شاخه سوری پ.ک.ک) و سایر نیروهای وابسته به اداره خودمختار شمال و شرق سوریه، تحت نظارت حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) “829” کودک را در مناطق تحت کنترل خود به خدمت گرفتند.
گوترش در گزارش خود فاش کرد که “۷۹۲” کودک کشته و “۱۰۹۹” دیگر مجروح شدند که شامل ۲۴۵ دختر، ۴۳۹ پسر بوده است.
دبیرکل سازمان ملل متحد، نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و اداره PYD را مسئول کشتن ۱۴۵ کودک دانست که «۷۰ کودک توسط یگان‌های حفاظت خلق، ۵۸ مورد توسط سایر واحدهای وابسته به SDF، و ۱۷ کودک توسط نیروهای آزادی بخش عفرین بوده است.
گوترش در گزارش خود خاطرنشان کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک در سال ۲۰۱۹ توافقنامه ای را با سازمان ملل امضا کردند که بر اساس آن متعهد شدند به استخدام افراد زیر ۱۸ سال پایان دهند و برای این منظور دفاتری را در مناطق تحت کنترل خود باز کردند. اما تعداد کودکانی که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) و ستیزه جویان استخدام شده اند، ۸۰ درصد در دو سال گذشته افزایش یافته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی