سایز متن   /

 

یک فعال حقوق بشر کرد سوری امروز سه‌شنبه اذعان کرد که زندگی تحت سلطه عناصر گروه تروریستی کارگران ترکیه (پ‌ک‌ک) غیرقابل تحمل است و خاطرنشان کرد که این گروه و شاخه های آن، سوریه را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده اند که زندگی در آن بسیار دشوار شده است.

کوردپاریز/ محمد بوزان، فعال حقوق بشر گفت: شرایط مناطق تحت کنترل پ.ک.ک در سوریه غم انگیز است و زندگی در آنجا به دلیل فقدان اولیه ترین امکانات برای زندگی، دیگر امکان پذیر نیست.

بوزان افزود: پ‌ک‌ک که در ترکیه در تمام سطوح شکست خورد، مناطق سوریه را به پادگان‌های نظامی تبدیل کرد که در آن کودکان و جوانان را می رباید و همچنین از امکانات منطقه به نفع گروه استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شهروند کُرد همه گزینه ها را از دست داده و چاره ای جز فرار و مهاجرت به اروپا و کشورهای همسایه در جستجوی زندگی امن ندارد.

وی ادامه داد: خانواده‌های کرد در نتیجه سیاست‌های پ‌ک‌ک و بی‌تفاوتی آن به مصائب و نیازهای زندگی، همه چیز را رها می‌کنند و مهاجرت می‌کنند.

بوزان توضیح داد: “پ.ک.ک علناً در سوریه فعالیت های خود را انجام می دهد و به هیچ عواقبی اهمیت نمی دهد.تنها چیزی که به آن اهمیت می دهد تجارت و سود در سوریه است.”

وی خاطرنشان کرد: پ.ک.ک که به تنهایی کنترل منطقه را در اختیار دارد، ساکنان را مجبور به مشارکت در فعالیت های مربوط به خود می کند و اکثر کارمندان و شهروندان اداره خودمختار از ترس قدرت و معیشت خود مجبور به انجام فعالیت های آن هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی