سایز متن   /

 

یک فعال سیاسی کرد امروز اعلام کرد که گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک به اعمال فشار بر مردم منطقه تحت نظارت حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در سوریه و همچنین حامیان آن ادامه می‌دهد.

کوردپاریز/ عمر احمد، فعال سیاسی گفت: «گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک اهالی اداره خودمختار و همچنین همه کسانی را که با این گروه کار می کنند مجبور می کند در فعالیت های آن شرکت کنند که ربطی به کردها ندارد».

او توضیح داد که «پ.ک.ک روز گذشته در قامشلو و مناطق دیگر فعالیت‌هایی را سازماندهی کرد و خواستار آزادی عبداله اوجالان سرکرده این گروه تروریستی از زندان های ترکیه شد».

وی افزود: دخالت کردهای سوریه در مسائل داخلی مربوط به ترکیه و استفاده از آنها به عنوان یک کارت سیاسی و نظامی بازتاب منفی بر آن ها دارد و هیچ منفعتی برای کردهای سوریه در درگیری بین پ.ک.ک و ترکیه وجود ندارد.

احمد خاطرنشان کرد: «بهتر است پ.ک.ک فعالیت های خود را در عرصه اصلی خود در داخل ترکیه سازماندهی کند و نه در سوریه. زیرا ارتش ترکیه این فعالیت ها را دستاویزی برای بمباران و تخریب منطقه می کند.»

وی خاطرنشان کرد: «مردم کرد در ترکیه، پ.ک.ک را در نتیجه سیاست‌های غیرمنطقی و ارتباطات منطقه‌ای آن علیه کردها و مسئله کرد با هم کنار گذاشتند و به همین دلیل این گروه قادر به انجام فعالیت‌های خود در داخل ترکیه نیست. ”

احمد تاکید کرد: تا زمانی که فعالیت پ.ک.ک در سوریه ادامه داشته باشد، حملات ترکیه نیز ادامه خواهد داشت، جایی که اخیرا ده‌ها جوان کرد کشته و زیرساخت‌های منطقه تخریب شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی