سایز متن   /

در طول چند ماه گذشته فعالیت های گروهک تروریستی پژاک – کودار بشدت از طرف ک.ک.ک محدود شده است که دلایلی در پی دارد.

بعلت حملات همه جانبه از طرف ارتش ترکیه در سه محور داخل ترکیه، شمال عراق و شمال سوریه گروهک تروریستی پ.ک.ک روزهای سختی را سپری می کند و دنبال راه حلی برای نجات است. زیرا آمار تلفات بیش از حد براورده شده و سران گروه در غارهای قندیل محصور شده اند. درگیری گروهک پ.ک.ک در سه محور با دولت ترکیه خارج از قدرت پ.ک.ک است. چرا که تاکتیک جنگی پ.ک.ک مبتنی بر جنگ جریکی است و استفاده دولت ترکیه از تکنولوژی مدرن نظامی ماهیت جنگ جریکی گروهک پ.ک.ک را ناکارآمد کرده است و هر گونه عملیات در داخل شهرها و یا عملیات انتحاری عواقب آن برای پ.ک.ک گرانتر تمام می شود. همچنانکه دو هفته پیش پ.ک.ک عملیات انتحاری در آنکارا انجام داد اما ترکیه با شدت بیشتری همه زیر ساختها را در شمال سوریه مورد هدف قرار داد و بیش از ۴۰ عضو پ.ک.ک کشته شدند.
در صورتی که مابین ترکیه و پ.ک.ک آتش بسی برقرار نشود وضعیت پ.ک.ک اسفبار خواهد شد. زیرا پ.ک.ک بدنبال کاهش درگیری هاست و امریکایی بنا به درخواست پ.ک.ک در حال رایزنی با مقامات ترکیه هستند تا ترکیه را به یک اتش بس متعاقد کنند.
در این بحبوحه و وضعیت فعلی که پ.ک.ک با آن درگیر است این گروه تروریستی نمی‌خواهد در یک محور جدید بنام ایران نیز درگیری فیزیکی داشته باشد و به همین علت گروهک پژاک را محدود تر می کند. زیرا:
گروهک پژاک از لحاظ تشکیلاتی زیر مجموعه کنفدرالیسم جوامع کردستان (ک‌ج‌ک) است و همه سیاست و خط مشی آن توسط ک.ج.ک ترسیم می شود و گروهک پژاک توسط کمیته سیاسی ک.ج.ک هدایت می شود. همه ارگان های گروهک پژاک توسط چهار کمیته ک.ج.ک هدایت می شود. همه کمیته های پژاک ملزم به این هستند که هر سه ماه یک بار گزارشات عملکردشان را به کمیته های ک.ج.ک گزارش کتبی بدهند و هر شش ماه نیز با آنها جلساتی برگزار می کنند. هر گونه تلفات نیروهای گروهک پژاک همان نیروهای گروهک پ.ک.ک هستند که قبلا به گروهک پژاک فرستاده شده بودند. هر نوع موضع گیری و تصمیم گیری فرماندهان و تغییرات در داخل گروهک پژاک از جمله عزل و نسب و فرستادن نیرو و در خواست مهمات و اسلحه .. توسط ک.ج.ک صورت می گیرد و همیشه در نهادهای پژاک نمایندگان ک.ج.ک وجود دارند که بیشتر در رسانه ها ظاهر نمی شوند و گروهک پژاک را در راستای اهداف و برنامه‌ریزی‌های ک.ج.ک هدایت و مدیریت می کنند. به همین علت گروهک پژاک نمی تواند مستقل عمل کند؛ بلکه در می یابیم که گروهک پژاک برای سیاستهای پ.ک.ک تاسیس شده و وظایفی مشخص در راستای خط مشی پ.ک.ک دارد و نمی تواتد فراتر از آن عمل کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی