سایز متن   /

خبرگزاری دولتی ترکیه نوشته است: پ.ک.ک و یگان مدافع خلق با ربودن کودکان، از آنها به عنوان کودک‌سرباز استفاده می‌کنند که این نقض چندین مورد از کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

به گزارش کوردپاریز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اقدام از سوی پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق برخلاف قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون سازمان ملل درباره حقوق کودکان است اما پ.ک.ک به اقدام خود در به کارگیری کودکان در نبرد ادامه می‌دهد و حق زندگی را از این کودکان سلب می‌کند.

اگرچه توافقنامه‌ای بین سازمان ملل متحد و “فرهاد عبدی شاهین”، با نام مستعار “مظلوم عبدی”، یکی از اعضای ارشد پ.ک.ک، در ژوئن ۲۰۱۹ در ژنو برای آزادی “کودک -سربازان این سازمان” امضا شد، اما این اقدام جنایتکارانه با دور کردن کودکان از خانواده‌های آنها همچنان ادامه دارد.

به گفته منابع امنیتی، میانگین سنی یک کودک در این سازمان تروریستی ۱۵ سال است و با توجه به کاهش تعداد داوطلبان در سال‌های اخیر، این گروه تلاش می‌کند تا این شکاف را با جذب کودکان پر کند.

در حالیکه جوانان با روش‌های فریب، زور و آدم ربایی به خدمت گرفته می‌شوند، این گروه همچنین به کودکان و خانواده‌هایی که در عراق و سوریه با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، وعده حقوق می‌دهد.

به گفته منابع مطلع، پ.ک.ک کودکان را به زور و تحت عنوان “تعهد مالیاتی” با خود می‌برد و تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که حداقل یک نفر از هر خانواده با عنوان “خدمات سربازی اجباری” به این گروه ملحق می‌شود.

شاخه “جوانان انقلابی” این گروه که گفته می‌شود از سوریه اداره می‌شود، مشارکت کودکان را با بازداشت یا ربودن اجباری آنها تضمین می‌کند.

به نوشته آناتولی، تروریست‌های پ.ک.ک به دختربچه‌ها تجاوز می‌کنند و بسیاری از آنها حین تلاش برای فرار از کمپ‌های این گروه یا به دلیل ابتلا به بیماری یا حتی خودکشی، مرده‌اند.

به گفته یکی از خودی‌های پ.ک.ک، آموزش‌های ارائه شده از سوی سازمان برای کودکان ۹ ماه طول می‌کشد و با هدف اجتناب از بررسی‌های بین المللی، افرادی که تحت آموزش قرار می‌گیرند با نام و هویت سازمانی ثبت نام می‌شوند.

به خدمت گرفتن اجباری کودکان اخیرا با اعتراضات مردمی مواجه شده و واکنش‌های جدی را در میان مردم سوریه برانگیخته است. اما سازمان تروریستی پ.ک.ک تظاهرات را با خشونت سرکوب کرده است.

برخی از خانواده‌ها که فرزندانشان توسط این گروه بازداشت شده‌اند به سازمان‌های بین‌المللی برای برگشتن کودکانشان درخواست داده‌اند.

نهادهای بین‌المللی به صورت دوره ای به پ.ک.ک و یگان مدافع خلق دسترسی دارند و می‌خواهند مکان‌هایی که این کودکان هستند، گزارش شود و آنها به خانواده‌هایشان برگشت داده شوند.

به خدمت گیری کودکان در پ.ک.ک همچنین در بسیاری گزارش‌های بین‌المللی منتشر شده است.

در گزارش قاچاق انسان دولت آمریکا در سال ۲۰۱۶، تاکید شده که شاخه پ.ک.ک در سوریه همچنان به عضوگیری و استفاده از پسران و دختران، از جمله کودکان زیر ۱۵ سال به‌عنوان اعضای این سازمان ادامه می‌دهد و آنها را به کمپ‌های آموزشی این سازمان می‌برد.

در گزارش ۲۰۱۴ اقدامات حقوق بشری اداره دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت خارجه آمریکا و با عنوان “کودک سربازان” آمده که پ.ک.ک به صورت منظم کودکان را به خدمت می‌گیرد اما تعداد آنها مشخص نیست.

در گزارش “کودکان و درگیری مسلحانه” دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت در ژوئن ۲۰۱۵ آمده که دختران و پسران زیر ۱۵ سال توسط شاخه‌های پ.ک.ک در سوریه به خدمت گرفته و در مناطق جنگی به کار برده می‌شوند.

سازمان ملل در گزارش دوره‌ای خود به تاریخ ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۲ نوشت که بیش از ۱۲۰۰ کودک به عنوان سرباز توسط پ.ک.ک مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، “نیروهای سوریه دموکراتیک شاخه پ.ک.ک” همچنین ۶۳۷ کودک، یگان مدافع خلق و سازمان‌های تابعه نیروهای دموکراتیک سوریه ۶۳۳ کودک را در بین نیروهای مسلح خود دارند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل موسوم به یونیسف در ژوئن ۲۰۱۴ گزارش کرد که به شدت نگران اخبار مربوط به حضور کودکان در شاخه‌های پ.ک.ک است که از سوی جامعه بین‌الملل یک گروه تروریستی شناخته می‌شود. استفاده از کودکان توسط نیروهای مسلح و گروه‌های تروریستی بر خلاف قوانین بین‌المللی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی