سایز متن   /

 

قابل ذکر است که از هر ۴ نفری که به سازمان تروریستی پ.ک.ک می پیوندند، یک نفر زن است. پس چرا این زنان به کوه می روند؟

در گزارش تهیه شده توسط مرکز تحقیقات بین المللی تروریسم و جنایات فراملی (UTSAM) که بخشی از آکادمی پلیس است، اشاره شده است که ازدواج اجباری، قیمت عروس و محرومیت از ارث، دختران را به آغوش این سازمان تروریستی سوق داده است.

یو.تی.اس.ای.ام در گزارش تحقیقاتی خود با عنوان “ساخت هویت ستیزه جو در سازمان های تروریستی و مشخصات کارکنان: نمونه PKK/KCK” مشخصات این سازمان را فاش می کند.

علاوه بر بررسی‌های میدانی انجام شده بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در استان‌های آناتولی شرقی و جنوب شرقی ترکیه که به دلایل اقتصادی و امنیتی مهاجرت کردند/مهاجر شدند و در ۱۵ استان استانبول، ازمیر، آدانا و مرسین، گزارش تهیه شد. توسط واحدهای ذیربط ریاست عمومی امنیت، رزومه نامه ها، اظهارات و سوابق رسمی ۲۲۷۰ عضو PKK/KCK موجود در سوابق، به طور سیستماتیک تجزیه و تحلیل شد و یک پرسشنامه برای ۱۵۰ نفر در شرق و جنوب شرقی استفاده شد. استان های آناتولی و ۱,۱۳ نفر در استان های مهاجرپذیر.

در این گزارش همچنین یادداشت هایی از مصاحبه با اعضای سازمان که در ستاد کوهستانی سازمان گرفتار و محکوم شده اند و افرادی که در جریان عضویت در سازمان گرفتار شده اند نیز آمده است.

در گزارش تحقیق آمده است که سازمان های تروریستی برای حفظ موجودیت خود در درجه اول به اعضای این سازمان نیاز دارند، بنابراین به فعالیت های جذب نیرو اهمیت زیادی می دهند.

در این تحقیق که تاکید می‌کند مشارکت افراد در سازمان‌های تروریستی را نمی‌توان به یک دلیل تقلیل داد، به نابرابری‌های اقتصادی-اجتماعی، فقر، جمعیت، سطح تحصیلات، سن، جنسیت، ساختار قومی و سیاست‌های اعمال شده توسط دولت اشاره شده است. “انگیزه” افراد برای پیوستن به سازمان های تروریستی.

-“سازمان تروریستی از جهل و فقر تغذیه می کند”-

این گزارش با تاکید بر اینکه این سازمان تروریستی بیشتر از “بی سوادی” و “فقر” تغذیه می کند، تصریح می کند که جوانانی که بدون عشق بزرگ می شوند و بنابراین دچار بحران هویت می شوند، خود را در آغوش این سازمان تروریستی می یابند.

در این گزارش آمده است کسانی که تعداد خواهر و برادر زیادی دارند تمایل بیشتری به عضویت در سازمان دارند.

وقتی توزیع جنسیتی افراد شرکت کننده در سازمان بررسی می شود، تاکید می شود که زنان در خط مقدم مشارکت در سازمان هستند.

این تحقیق با اشاره به اینکه قابل توجه است که از هر چهار نفر در سازمان یک نفر زن است، مهم ترین دلیل این وضعیت در منطقه به طور سنتی «دیدگاه دختران» در منطقه است.

این گزارش همچنین دلایل نگرش منفی سازمان تروریستی را که از جهل و فقر تغذیه می کند، نسبت به آموزش کودکان و حملات به مدارس روشن می کند.

با اشاره به اینکه عدم فرستادن دختران به مکتب یا فرستادن آنها به مدرسه به تروریسم کمک می کند، تاکید می شود که تحصیل دختران ضروری است.

در این گزارش همچنین آمده است که «ازدواج اجباری، مهریه و محرومیت از ارث، دختران را مستأصل می کند و در نتیجه، دختران عضویت در سازمان را راه فراری می دانند».

یکی از اعضای زن این سازمان که اعلام کرده بود به دلیل روش ازدواج بردل به این سازمان پیوسته است، در این گزارش آورده است: «در دوران تحصیل در دبیرستان به دلیل فشار خانواده مجبور به ترک تحصیل شدم. بعدش فهمیدم به روش بردل با برادر زن برادرم ازدواج میکنم. بنابراین تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم. جایی برای رفتن نداشتم. وقتی یکی از دوستانم گفت که تنها راه نجات من رفتن به سازمان است، تصمیم گرفتم به سازمان بپیوندم.» سرنخ های مهمی در مورد مشکل به دست می دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی