سایز متن   /

مستند تفنگچی های پاوه روایت کوتاهی است از رشادت های دلیمردی های کوردهای اهل سنت پاوه و رشادت پاسداران انقلاب اسلامی ایران که اجازه تجزیه کردستان توسط تروریست های کومله، دموکرات، سلطنت طلبان، ساواکی ها و حامیان صدام را ندادند.

کوردپاریز/ روح الله زرین،تحلیلگر رسانه در حوزه بین الملل و مسائل سیاسی/گروه تلویزیونی روایت فتح با تهیه فیلم مستندی پرده از جنایات گروهک های تروریستی کومله و دموکرات در قالب تفنگچی های پاوه برداشت‌. در این فیلم روایات جنایات گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب که در سال ۱۳۵۸ چشم پیوستن مردم کورد اهل تسنن به جمهوری اسلامی ایران را نداشتند از زبان مردم پاوه به تصویر کشیده شده است.

روایت تاریخ
مردادماه سال ۱۳۵۸همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران،گروهک های تروریستی کومله و دموکرات سعی در تجزیه کردستان از ایران را داشتند و با حمله به این منطقه مرزی دست به جنایات هولناکی در قتل عام مردم بی گناه کورد زدند و چهره واقعی خود را به مردم نشان دادند.گروهک های تروریستی کومله و دموکرات با حمله به بیمارستان پاوه بیماران،مردم بی گناه و را به شهادت رساندند و با تخریب منبع آب شهر پاوه مردم روزه دار این منطقه را تحت فشار قرار دادند در مقابل زورگویی های آنها تسلیم شوند.

مقاومت پایدار
مردم کورد اهل سنت شهر پاوه با همکاری سپاه پاسداران چندین شبانه روز با مقاومت پایدار مانع از سقوط این شهر می شوند و چندین شهید را در این راه پایدار فدا می کنند و این مقاومت مردم موجب خشونت گروهک های ضدانقلاب کومله و دموکرات می شود به نحوی که با به دست گرفتن بلندگو اقدام به تهدید این مردم بی گناه می کنند و با خودنمایی از سلاح های سنگین جنگی که از طریق سلطنت طلبان، بازماندگان ساواک، رژیم بعث صدام تامین شده است، ترس و وحشت را به رخ مردم بی گناه می کشند. اما غیورمردان کرد در کنار شیرزنان خطه پاوه با حمایت سپاه پاسداران انقلاب، مدیریت جنگی شهید چمران و دستور امام خمینی(ره) در اعزام ارتش و نیروهای نظامی به پاوه مانع از سقوط این شهر می شوند.
مستند تفنگچی های پاوه توانست واقعیت های محاصره شهر پاوه در ماه مبارک رمضان که در سال ۱۳۵۸(مردادماه) را به خوبی به تصویر بکشد و مردم را بار دیگر نسبت به دسیسه های گروهک های تروریستی کومله،دموکرات و‌‌‌…بازگو کند و مردم آگاه باشند این گروهک ها حامیان دشمنان نظام و انقلاب هستند و فریب ظاهر آنها را نخورند.چرا که در کنار زنان،کودکان،مردان و پاسداران انقلاب،افراد بی گناهی را به طور ناجوانمردانه ای در خانه و کاشانه خود به شهادت رساندند.
اکنون پس از چند دهه از محاصره شهر پاوه می گذرد و به برکت از رشادت کوردهای اهل سنت،پاسداران انقلاب اسلامی و پیام امام خمینی(ره) شاهد امنیت و آرامش پایدار در شهر همیشه سرافراز پاوه و تمام مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی