سایز متن   /

شورای امنیت اقلیم کردستان در اطلاعیە ای ا ز کشف محمولە بزرگ سلاح و تجهیزات جنگی متعلق بە عناصر پ.ک.ک، در استان دهوک اقلیم خبر داد.

بە گزارش کوردپاریز به نقل از شبکە تلویزیونی روداو، شورای امنیت اقلیم کردستان روز سە شنبە ۶ اردیبهشت / ۲۶ آوریل در اطلاعیە ای اعلام کرد کە نیروهای این سازمان یک محمولە سلاح و تجهیزات جنگی متعلق بە نیروهای پ.ک.ک را در تاریخ ۱۷ آوریل و در استان دهوک اقلیم کشف و ضبط کردە اند.

در این اطلاعیە آمدە کە این سلاح و تجهیزارت کشف شدە شامل، یک تن مادە منفجرە تی. ان. تی، ۱۰ موشک ضد تانک کونکرس، ۲۳ موتور پهپاد جنگی مهاجم، ۱۲۰۰ عدد ماسک ضد گاز شیمیایی و ۳۷۵ قطعە یدکی سلاح کلاشینکوف بودە است.

همچبین اعترافات فردی به نام یونس احمد قاسم سلیمان نیز پخش شدە کە توسط نیروهای شورای امنیت اقلیم کردستان دستگیر و در بازجویی ها اعلام کردە این تجهیزات را از فردی بە نام رودی حسن کە از مسئولین نظامی یگان های مدافع خلق (شاخە نظامی  پ.ک.ک) بودە دریافت کردە و قرار بودە کە آنها را بە دست نیروهای پ.ک.ک برای استفادە در اقلیم برساند.

یونس احمد در بازجویی ها می گوید کە یک رانندە تاکسی ساکن اردوگاه دومیز در دهوک و متولد سال ۱۹۷۰ میلادی است و از طریق تماس تلفنی با رودی حسین آشنا شدە و این مسئول نظامی پ.ک.ک، بە وی گفتە کە نیروهای پ.ک.ک بە این تجهیزات و ادوات جنگی نیاز دارند و باید طی یکی دو روز این تجهیزات را برای استفادە در عملیات هایی کە در اقلیم انجام می شود؛ بە آنان برساند.

 شورای امنیت اقلیم اعلام کردە کە وقتی یونس احمد سعی داشتە این تجهیزات را بە پ.ک.ک برساند از سوی نیروهای امنیتی اقلیم شناسایی و دستگیر شدە است.

لازم بە ذکر است کە عملیات های نظامی پ.ک.ک، در اقلیم کردستان شامل درگیری با نظامیان ترک است کە وارد اقلیم شدە و حملات گستردە ای را در مناطق مختلف اقلیم و علیە پ.ک.ک از طریق زمین و هوا انجام می دهند.

نظامیان ترکیە دارای پایگاه های نظامی متعددی در خاک اقلیم بودە و رسانە های این کشور اعلام کردە اند کە این نظامیان در دور جدید عملیات علیە پ.ک.ک وارد عمق ۶۰ کیلومتری خاک اقلیم شدە و پایگاه های جدیدی احداث کردە و از این مناطق خارج نمی شوند، حملات ترکیه طی سال های گذشتە تاکنون موجب ویرانی صدها روستا و جان باختن و مجروح شدن دە ها شهروند اقلیم شدە است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی