سایز متن   /

سرکرده های پ.ک.ک در حالی از آزادی برای کردها سخن می گویند کە خود همگی به زبان ترکی صحبت می کنند!

۲۳ سال پیش در چنین روزهایی عبدالله اوجالان، سرکرده پ.ک.ک، دستگیر و به ترکیه بازگردانده شد. گروهکی که هرگز به کردها خدمت نکرده و تنها در چارچوب سیاست های میت ترکیه عمل کرده است. لازم است به بهانه سالروز ۱۵ فوریه کە ۲۳ سال از بازگشت اوجالان بە ترکیە می گذرد بە نقش پ.ک.ک و شاخه های آن در مناطق کردنشین بپردازیم.

از زمان تاسیس پ.ک.ک، تمامی جریان های کردی در ترکیه توسط این گروه تسویه و نابود شدند و رهبران آنها به زندان رفته و اعدام شدند.

اوجالان در سال هایی که چپ گراها در ترکیه مخالفان نظام بودند به همراه دوستان خود از جمله کمال پیر و خیری به زندان می افتد، اما جالب است که بعد از شش ماه آزاد می شود و بقیه دوستانش در زندان مردند.

حال سوالی پیش می آید که چرا اوجالان آزاد شده با اینکه از او مدارک زیادی هم در اختیار دولت ترکیه بوده، بنابراین موضوع هنوز نامفهوم است.

بر این ساس میتوانیم بگوییم از آن به بعد اوجالان مستقیما با سازمان اطلاعاتی “میت” همکاری داشته است.

تمام اینها نشان می دهد که اوجالان و پ.ک.ک بزرگترین خدمات را برای ترکیه انجام داده اند.

پ.ک.ک تمام جریانات و احزاب کردی را از بین بردند و خود را مدعی دفاع از حقوق کردها قلمداد کردند.

همچنین با ربودن کودکان کرد، مسلح کردن آنها و در نهایت به کشتن دادن آن کودکان به نام کرد و کردستان بزرگترین خدمت را به ترکیه انجام دادند.

هرچند پ.ک.ک با شعارهای احساسی کردی و تأسیس دولت مستقل کردستان شروع به کار کرد، اما اوجالان در زندان با خواندن کتاب‌های «موری بوکچن» یک نویسنده آمریکایی کپی برداری کرده و سیستم دمکراسی را در اولویت قرار داد.

اوجالان هر ساله در نوروز نامه ای خطاب به مردم کردستان ترکیه می نویسد و در آن تلاش میکند بشکل غیر مستقیم، کردها را بە سمت استراتژیهای دولت ترکیه بسیج کند.

وی که ارتباط خوبی با میت (سازمان اطلاعاتی ترکیه) دارد حتی سبب شد تا رهبران “HDP” به زندان افتاده و آنها را نیز کم کم ضعیف کرد.

نماد قرار دادن اوجالان از سوی سرکرده های پ.ک.ک امری ظاهری است در صورتی که پشت پرده های امرالی، میت و قندیل موضوعات دیگری را در بر دارد.

امروز هم پیشروی ترکیه در ۵۰ کیلومتری اقلیم کردستان و اشغال مناطقی از مناطق کردنشین سوریه کە بدون همکاری و حضور پ.ک.ک امکان نداشت، بر همگان آشکار است.

رهبران پ.ک.ک در حالی از آزادی برای کردها سخن می گویند کە خود همگی به زبان ترکی صحبت می کنند.

علاوه بر اینها، رهبران پ.ک.ک با سیاست استفاده از کودکان در این گروه و شاخه های آن نسبت به ربایش و فریب کودکان (افراد زیر ۱۸ سال) با جدیت و با برنامه ای مشخص اقدامات گسترده ای انجام می دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی