سایز متن   /

با توجه به عقب نشینی ایالات متحده از افغانستان در ماه اوت سال گذشته و تعهد این کشور حداقل در تئوری به خروج از عراق، گمانه زنی ها مبنی بر احتمال وقوع خروج مشابه در سوریه، جایی که نزدیک به ۹۰۰ سرباز آمریکایی در آنجا باقی مانده اند، افزایش یافته است.

.

این مقاله که توسط Trevor Felsth در وب سایت نشنال اینترست منتشر شده گفته است که نیروهای آمریکایی در سوریه در شمال شرق با اکثریت کردها متمرکز شده اند و در آنجا به شبه نظامیان SDF در جنگ علیه داعش کمک کردند.

نیروهای آمریکایی برای اولین بار بدون مجوز از دولت سوریه در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ظاهراً برای مبارزه با داعش به سوریه اعزام شدند.

اما پس از شکست داعش، نیروهای آمریکایی به طور ناخواسته درگیر، درگیری های منطقه ای دیگر شدند که مهمترین آنها درگیری های جاری بین ترکیه و عناصر پ.ک.ک بود.

در حالی که ترکیه و ایالات متحده پ.‌ک.‌ک را یک گروه تروریستی می‌دانند، دو کشور در مورد یگان‌های مدافع خلق (YPG)، اختلاف نظر دارند.

ایالات متحده مستقیماً به YPG کمک کرد و باعث خشم ترکیه شد و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، واشنگتن را برای خروج نیروهایش از مناطق کردنشین تحت فشار قرار داد و به ترکیه اجازه مداخله داد.

در اکتبر ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به طور بحث انگیزی با درخواست اردوغان موافقت کرد و نیروهای آمریکایی را به طور ناگهانی از بخشی از شمال شرق سوریه خارج کرد، عقب نشینی که بلافاصله منجر به حمله ترکیه به عناصر YPG شد.

در پایان، اگرچه ترامپ قول خروج از سوریه را داد، اما جنجال‌های پیرامون این حادثه باعث شد تا او تا پایان دوره ریاست‌جمهوری خود به استقرار نیروها در آنجا ادامه دهد.

با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بارها ایالات متحده را برای پایان دادن به “جنگ های ابدی” خود در خاورمیانه تحت فشار قرار داده است، و برخی ناظران را به این استدلال واداشت که ممکن است خروج از سوریه بعدی باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی