سایز متن   /

سخنان اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر اینکه “آنکه در ادرنه است حساب بزرگی به آنکه در امرالی است پس خواهد داد” باب بحثی را که قبلا وجود داشت دوباره باز کرد.

.

اما باید بپرسیم که دمیرتاش چه حسابی را باید به اوجالان پس بدهد؟ آیا دمیرتاش به دستور اوجالان عمل نکرده است؟ اردوغان از کجا این مسائل را می داند؟

.

واضح است که اظهارات اردوغان مبنی بر اینکه دمیرتاش در برابر امرالی پاسخگو خواهد بود به این معنی است: هنوز تردد بین دولت ترکیه و امرالی وجود دارد. یعنی در امرالی آنطور که پ.ک.ک عنوان می کند انزوا وجود ندارد و هرگز اتفاق نیفتاده است. اوجالان به عنوان مشاور دولت ترکیه در امرالی کار می کند. مشورت به دولت می دهد و برای دولت کار می کند. اما پ.ک.ک نمی خواهد این واقعیت را ببیند. ده ها سند و حرف وجود دارد که این واقعیت را ثابت می کند، با وجود این واقعیت، هنوز افرادی هستند که به دنبال اوجالان هستند.

.

بسیاری از رفقای سابق اوجالان که مناصب مهمی در داخل پ.‌ک.‌ک داشته‌اند، اذعان دارند که وی وابسته به میت است، رابطه اوجالان با میت از زمان تأسیس پ‌.ک‌.ک بوده است. این را ده ها رویداد نشان می دهد. اگر به دستگیری اوجالان و آمدن وی به ترکیه در سال ۱۹۹۹ و ثبت وقایع پس از آن نگاه کنیم، رابطه اوجالان و دولت مشخص می شود.

.

در زیر چند نمونه را فهرست می کنیم؛

  1. عبدالله اوجالان به هنگام دستگیری اطلاعاتی را در مورد پ.ک.ک و کسانی که از گروه، حمایت سیاسی، اقتصادی و … کرده بودند را به دولت ترکیه ارائه داد.
  2. اوجالان در گفتگو با آتیلا اوغور یک مقام دولتی ده ها پیشنهاد از جمله ما اربیل را با هم می گیریم و من بارزانی و طالبانی را برای شما می آورم. دهها پیشنهاد از این دست به دولت ترکیه داد.
  3. از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۹ پ.‌ک‌.ک اعلام کرد که خواستار یک کشور مستقل و آزاد است. زمانی که اوجالان دستگیر شد، با اشاره به اینکه مادر من هم ترک است، گفت: تشکیل کشور مستقل کردی، یک توطئه بین المللی است.
  4. عبدالله اوجالان در نوشته ها و کتاب های خود در امرالی بارها عنوان کرده که ترکیه را به قدرت موثر در جهان تبدیل خواهم کرد.
  5. تلاش اوجالان برای تقویت AKP در کتابی به عنوان یادداشت های امرالی موجود است. می گوید که چگونه HDP را برای همکاری با دولت آماده کرده است.
  6. چطور شد که عفرین یک شبه خالی شد. کاراییلان همان موقع گفت که روسیه هیئتی را به امرالی فرستاده است و برای رهبری تهدید وجود دارد. سپس این موضوع به طور کامل پوشش داده شد.

.

این فقط چند نکته است که برشمردیم. هر کس که به این همه نشانه ها نگاه کند می فهمد که عبدالله اوجالان با دولت در تماس است. اوجالان می گوید؛ “من خادم دولت هستم”، ویدیوی آن موجود است. آتیلا اوغور وقتی اوجالان را مورد بازجویی قرار داده بود، گفت: «من را اعدام نکنید، من در خدمت شما هستم.»

.

اکنون که اردوغان در سخنرانی خود می گوید اوجالان، دمیرتاش را پاسخگو خواهد کرد یعنی اردوغان می داند که اوجالان با دمیرتاش چه خواهد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی