سایز متن   /

انجمن کوردپاریز به دفعات از خطرات تروریسم پژاک برای قشر ضعیف، شهروندان کُرد را آگاه ساخته و به خانواده ها در رابطه با حفظ و صیانت از فرزندان خود هشدار داده است.

.

یکی از اقشار ضعیفی که متاسفانه همواره در تیررس تروریست های پژاک بوده، کارگران معادن، کارگاه های شن و ماسه، مرغداری ها و … هستند. کودکان و نوجوانانی که متاسفانه به دلایل شرایط بد اقتصادی از ادامه تحصیل بازمانده و به ناچار در مراکزی که بعضا به دور از چشم خانواده ها هم بوده، مشغول به کار می شوند و عوامل گروهک با خیال راحت و با فریب و وعده زندگی آرمانی، این نوجوانان را جذب نموده و در صورت مقاومت اقدام به ربودن آنها می کنند.

.

بهمن اورامی اصل، اهل مریوان یکی از کسانی بود که متاسفانه بنا به اظهارات پدر وی در گفتگو با انجمن کوردپاریز، به دلیل فقر و نداری تا سوم ابتدایی بیشتر نخوانده و همین امر باعث شد تا از کودکی تن به کار بدهد و ماه ها از خانواده به دور باشد.

.

عبدالله اورامی در گفتگو با انجمن با اشاره به اینکه پسر وی قربانی فقر و نداری شده تاکید کرد که به هیچ عنوان پسرم با گروهک آشنایی نداشته و نبود رفاه نسبی و مشکلات طاقت فرسای کارگری دلیل عمده پیوستن پسرم به گروهک بوده است.

.

وی در ادمه گفت: پسرم در یک مرغداری کار می کرد و ماهی یکبار به زور می توانست به خانواده سر بزند. وی همچنین با اشاره به اظهارات پسرش مبنی بر رفت و آمد عناصر گروهک به مرغداری خاطر نشان ساخت که؛ عناصر گروهک بارها به قصد اخاذی به مرغداری مراجعه کرده و از صاحب مرغداری با زور اسلحه پول گرفته اند.

.

پدر این قربانی پژاک در ادمه خاطر نشان ساخت که در حین همین رفت و آمدها عناصر گروهک متوجه پسرم شده و بارها سعی داشته اند وی را با خود ببرند. بنا بر اظهارات دیگر کارگران مرغداری، در یکی از شبها عناصر گروهک به قصد گرفتن مرغ به مرغداری مراجعه کرده و پس از آنکه بهمن قصد داشته مرغ ها را به آنها تحویل دهد تا برگردد، دیگر برنگشته است. وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه ایشان با اراده خودش رفته باشد، نیست، احتمال اینکه پسرش را به زور برده باشند، رد نکرد.

.

آقای اورامی همچنین گفت پس از آنکه پسرم در سال ۱۳۸۸ به قندیل برده شد، دیگر هیچ اطلاعی از وی پیدا نکردیم. وی یادآور شد که بارها مثل انسان های سرگشته در کوه ها به دنبال پسرم بودم و چندین بار هم به قندیل رفتم ولی به هیچ عنوان موفق نشدم. آنها حتی منکر این بودند که بهمن جذب گروهک شده است.

.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۷ سال تمام از پسرش بی خبر بوده، گفت؛ پس از این همه بی خبری، درد و رنج و سردرگمی عاقبت پس از سالها بی اطلاعی، خبر کشته شدن وی را از طریق اینترنت و آن هم توسط اقوام شنیدم.

.

عبدالله اورامی در پاسخ به اینکه آیا پسرش با خانواده مشکلی داشته گفت: مشکل اساسی من و پسرم همین بحث مالی بوده و وی با وجود اینکه کار می کرد دائما از من طلب پول می کرد و من هم چون خودم کارگر و فقیر بودم امکان این را نداشتم که کمکش کنم. وی همچنین از شور و اشتیاق پسرش به ازدواج سخن گفته و گفت: با اینکه پسرم دائما از من می خواست برایش زن بگیرم ولی من با توجه به نداری و فقر جواب سر بالا به وی می دادم.

.

آقای اورامی همچنین به روابط آزاد دختر و پسر در گروهک اشاره کرده و تاکید کرد که بعید نیست پسرش با همین ترفند و با این ذهنیت به گروهک رفته باشد.

.

پدر این قربانی در ادامه اقدامات گروهک تروریستی پژاک را بی ثمر دانسته و تاکید کرد که اقدامات آنها به قیمت جان فرزندانشان تمام شده و هیچ منفعتی را عائد کردها نکرده است. وی همچنین خاطر نشان ساخت که سرکرده های گروهک کودکان و نوجوانان آنها را ربوده و یا فریب داده و زندگی جانوری را در کوه های وحشی قندیل به آنها تحمیل کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی