سایز متن   /

اصلی ترین و محوری ترین اهداف پژاک و پ.ک.ک فریب جوانان بی سواد و ساده لوح روستایی می باشد و فرد تحصیل کرده و با سواد به درد این گروهک نمی خورد و فریب افراد با سواد برای فرقه دشوار است.

.

فرقه پژاک در تبلیغات دروغین خود علم وتحصیل را مهم جلوه می دهد ولی همواره از فریب جوانان تازه راه یافته به دانشگاه دست برنداشته و متاسفانه با تشکیل هسته های مخفی در دانشگاه ها سعی در جذب و فریب جوانان در حال تحصیل بوده است. آیا در کوه ها و دره هایی قندیل به نوجوانان و جوانان تحت اختیار خود علم و دانش تعلیم می دهد؟ جواب روشن است. این گروه و فرقه کردستیز هیچ وقت در پی رشد و تعالی شهروندان کرد نبوده است.

.

در گفتگو با خانواده های آسیب دیده و قربانی تروریسم پژاک آنچه مسلم و آشکار است اینکه قشر ضعیف و بی سواد و فقیر جامعه کردی بیشترین هدف این گروهک بوده است چرا که افراد ساده لوح روستایی با  مشکلات و کار سخت روستا و نیز افرادی که مشکلات خانوادگی داشته و در پریشانی و گمگشتگی به سر می برند، در نگاه اول راه حل های گروهک را چاره ای برا ی رهایی و رفع مشکلات خانوادگی و زندگی  خود می دانند.

.

اما در این میان کسانی هم هستند که در دانشگاه در حال تحصیل بوده ولی باز هم به دلیل مشکلات خانوادگی و نیز نبود آینده ای روشن فریب شعارهای گروهک را خورده و زندگی خود را به تباهی می کشند.

.

پوریا احمدی شهروند مریوانی که بنا بر اظهارات پدر وی با کلی امید و آرزو وارد دانشگاه شد ولی متاسفانه در دام شیاطین پژاک گرفتار آمده و زندگی خود و خانواده خود را به تباهی کشاند.

.

گفتگوی انجمن کوردپاریز با پدر این قربانی پژاک را در ادامه می خوانید؛

.

آقای احمدیان لطفا در صورت امکان معرفی کوتاهی از خود برای مخاطبان ما داشته باشید؟

بله، من جمیل احمدیان، اهل مریوان و کاسب هستم. ۵ فرزند داشتم که یک از آنها قربانی پژاک شد. پوریا پسرم و فرزند اول من بود.

.

فرزند شما در زمان عضویت در گروهک چند سال داشت؟ و میزان تحصیلات وی چه میزان بود؟

پوریا، متولد ۱۳۷۳ بود که در سال ۱۳۹۲ با کلی امید و آرزو وارد دانشگاه شد و در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه سنندج تحصیل می کرد. سال دوم تحصیلی بود که به یکباره غیبش زد و چون در سنندج بود، من پس از چند روز متوجه شدم که دانشگاه نرفته است.

.

نحوه ورود فرزندتان در گروهک تروریستی و تجزیه طلب پژاک چگونه بود؟

البته تا موقع کشته شدنش ما به طور دقیق نمی دانستیم که پوریا دقیقا کجا رفته است. حدث می زدیم به یکی از این گروهک های مستقر در اقلیم یا قندیل رفته باشد ولی مطمئن نبودیم و هیچ کدام از گروهکها نیز زیر بار جذب وی نمی رفتند.

متاسفانه گروهک تروریستی پژاک با تشکیل هسته های مخفی در دانشگاه ها به سراغ دانشجوهایی می روند که کمی منزوی و از لحاظ سطح رفاه خانوادگی در درجه خیلی پایین می باشند.

پسر من هم در دانشگاه با توجه به بلند پروازی هایی که داشت، فریب عوامل این گروهک در دانشگاه را خورده و به امید شعارهای پوچ آنها پا به قندیل می گذارد.

.

با توجه به شناختی که از فرزندتان داشتید، فکر می کنید با چه وعده ای وی را فریب داده اند؟

پوریا با توجه به مشکلات زندگی و فقر و نداری همواره آرزو داشت که به دانشگاه رفته و پس از فارغ التحصیلی هم باری از مشکلات من را برداشته و همه خدمت مفیدی به شهروندان و همشهریان خود داشته باشد. بارها این نکته را به خود من گفته بود.

وی خیلی مصمم به دانشگاه رفت ولی مشاهده جوانان تحصیلکرده بیکار در تغییر افکار وی بی تاثیر نبوده است. شکی ندارم که وی را به امید ادامه تحصیل در اروپا و زندگی رویایی به قندیل کشانده اند. چرا که پوریا به هیچ عنوان، به جز تحصیل به چیز دیگری فکر نمی کرد.

.

فرزند شما از قبل نسبت به گروهک شناختی داشت؟

خدا را گواه می گیرم و با اطمینان می گویم که، نه. به هیچ عنوان. گروهک های کمپ نشین را می شناخت و آن هم در حد شناختن و نه بیشتر. پ.ک.ک چه نسبتی با شهروندان کُرد ایرانی دارد؟ کَل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی. آنها اگر راست می گویند، مشکلات شهروندان کُرد ترکیه را حل کنند.

.

برای بازگرداندن فرزندتان به اقلیم و قندیل هم رفتید؟ چه برخوردی با شما داشتند؟

بله. دو بار به کمپ گروهک ها در اقلیم رفتم و دو بار هم به قندیل رفتم. پ.ک.ک و پژاک به هیچ عنوان قبول نکرد که پیش انها رفته است. کاملا انکار می کردند. آنها خود را گریلا می نامند و برخوردشان بسیار متکبرانه و زشت بود. خود را یک سر و گردن از شهروندان دیگر بالا می بینند.

من خدا خدا می کردم که به قندیل نرفته باشد. اگر عضو گروهک های کمپ نشین می شد به هر نحوی که شده می آوردمش. ولی می دانستم، سفر قندیل بی بازگشت است. سفر به قندیل یعنی مرگ یعنی تباهی.

.

به مراجع انتظامی هم خبر دادید؟

بله. از لحظه ناپدید شدنش به نهادهای امنیتی مراجعه کردم. حتی شکایت کردم. بنا بر اظهارات نهادهای امنیتی ظاهرا پسر من به همراه دو دوست دیگرش فریب خورده بودند.

.

فکر می کنید فرزند شما در داخل گروهک مشغول چه کارهایی بوده است؟

شما فکر می کنید، آنجا کسی پشت میز می نشیند؟! یا حلوا ریخته اند؟ کسی که وارد گروهک می شود بعد از مدتی آموزشی و تعلیم ایدئولوژیک و مغزشویی یا برای کندن غار به عمق قندیل می فرستند یا هم آنها را سپر بلای خود می کنند و به میادین جنگی می فرستند. آنها که رحم و مروت ندارند.

.

چه مدت از فرزندتان اطلاعی نداشتید و کی و چگونه از نحوه کشته شدن وی با خبر شدید؟

ما ۱۸ ماه بی خبر بودیم و به هیچ عنوان اطلاعی از سرنوشت وی نداشتیم تا اینکه از گروهک زنگ زدند و گفتند پسر شما در تاریخ ۱۴/۱۲/۱۳۹۴ در درگیری با داعش در شنگال کشته شده است. من خودم برای مراسم به شنگال رفتم و در آنجا به سران گروهک گفتم شما که اظهار بی اطلاعی می کردید. با اینکه پسرم را از دست داده بودند باز برخوردشان زشت و زننده بود. آنها خود را گریلا می دانند و کسی نباید چیزی به آنها بگوید.

.

به نظر شما چرا اعضای گروهک از بدو ورود به فرار فکر می کنند؟

چون أساسا هیچکدام از اعضا حتی کودکان و نوجوانان بی سواد با هدف عضویت و جنگ به قندیل نمی روند. آنها در پی آینده ای پوچ که پژاک وعده آن را می دهد، می روند. وقتی وارد گروهک می شوند تازه پی می برند که چه کلاه گشادی سرشان رفته است.

شما ببینید محیط گروهک چنان وحشتناک است که با اینکه فرار از گروهک مساوی با مرگ است باز هم جانشان را کف دست می گیرند و فرار می کنند. چه کودکان و نوجوانانی که در دره ها و کوههای قندیل به هنگام فرار کشته نشده اند!

.

هدف این گروهک از اقدامات مسلحانه و تروریستی در ایران چیست؟

این چه هدف و دفاع از حقوق کردها است که بیشترین قربانیان گروهک همین کردها هستند. اعضای فراری را می کشند، مخالفان خود را ترور می کنند. اینها که خودشان کردستیز هستند.

آمریکا با آن همه قدرت هیچ غلطی نکرده مطمئنا گروهک هم هیچ غلطی نمی تواند بکند. این را به نظرم خودشان هم می دانند. فقط می خواهند به حیات متعفن خود چند صباحی ادامه بدهند. درست است ما مشکلاتی داریم و از مقامات گله مندیم ولی این دلیل نمی شود که امنیت خود را به خطر بیاندازیم.

خود این گروهکی ها که بیشترین ضربه را به سرمایه داران می زنند و دائما اخاذی می کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی