سایز متن   /

مقامات محلی در شنگال اعلام کردند که مشارکت آوارگان برای بازگشت به مناطق خود با وجود توافق بین بغداد و اربیل کاهش یافته است.

یک مسئول محلی در شنگال گفت که درصد مشارکت آوارگان در اردوگاه های استان دهوک برای بازگشت به مناطق خود در شهر شنگال با وجود توافق دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق برای عادی سازی اوضاع این شهر، کاهش یافته است.

کوردپاریز/ «خودیدا جوقی»، مدیر ناحیه شمال در شهر شنگال در گفت وگویی با پایگاه خبر شفق نیوز گفت: به طور متوسط ۲۰ خانواده آواره عراقی در روز پس از توافق بین اربیل و بغداد به مناطق خود در شنگال باز می گردند در حالی که پیش از توافق بیش از صد خانواده آواره به این شهر باز می گشتند.

وی ضمن اشاره به کاهش میزان بازگشت خانواده های آواره به شنگال تا ۸۰ درصد تاکید کرد که اوضاع شنگال با تداوم کار سازمان های بشردوستانه در شهرهای شنگال پایدار است.

از سویی دیگر «بیر دیان»، مسئول شعبه شنگال موسسه خیریه بارزانی در گفت وگویی با پایگاه خبری شفق نیوز علت کاهش تمایل آوارگان عراقی برای بازگشت به منازل خود در شهر شنگال را انتظار آنها برای مشاهده نتایج اجرای توافق بین دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان عراق دانست.

وی گفت که آوارگان امیدوارند از سوی دولت فدرال عراق غرامت مالی دریافت کنند علاوه بر اینکه از عدم ثبات امنیتی در شنگال نگرانند زیرا نسبت به خروج نهایی پ.ک.ک  از شهر که تنها به تغییر لباس های نظامی خود اقدام کردند مطمئن نیستند.

بغداد و اربیل جمعه ۹ اکتبر ۲۰۲۰ به توافقی بر سر عادی سازی اوضاع در شنگال رسیدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی