سایز متن   /

مجله اورآسیا ریویو به نقل از منابع کردی نوشت؛ بخشی از نفت خام میدان های نفتی تحت کنترل کردهای سوریه، پس از انتقال به اقلیم کردستان، به ترکیه منتقل می شود.

به گزارش کوردپاریز، نیروهای کرد سوریه بخش عمده‌ای از میدان های نفتی سوریه را پس از بیرون راندن گروه داعش در اختیار گرفته اند. همچنین بخشی از نیروهای آمریکایی در نزدیکی این میدانها مستقر شده اند.

مجله اورآسیا ریویو در گزارشی آورده است که بخش زیادی از نفت تولید شده در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه پس از انتقال به اقلیم کردستان، با واسطه به ترکیه انتقال پیدا می کند.

این نشریه به نقل از منابع کردی نوشت: نیروهای دموکراتیک سوریه بخشی از نفت خام استخراج شده در مناطق تحت کنترل خود را در داخل سوریه به فروش می رسانند که بخشی از آن هم به مصرف مناطق تحت کنترل دولت مرکزی می رسد.

اورآسیا ریویو همچنین آورده است که کردهای سوریه از فروش نفت به افرادی در اقلیم کردستان سود بیشتری کسب می‌کنند به همین دلیل بیشتر نفت تولید شده را به این منطقه در شمال عراق منتقل می کنند.

بر اساس این گزارش، برخی منابع که نخواسته اند نامشان فاش شود، گفته‌اند نفت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه پس از انتقال به اقلیم کردستان، از طریق برخی شرکت های نزدیک به ترکیه به این کشور منتقل می‌شود در حالی که ممکن است مقامات ترکیه از این امر مطلع باشند اما سکوت کرده اند.

بر اساس گزارش اورآسیا ریویو، حدود ۲۰ درصد نفت خام تولید شده در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به مصرف داخلی این منطقه رسیده، ۵۰ درصد آن به اقلیم کردستان صادر می‌شود و بقیه به دیگر مناطق سوریه فروخته می شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی