سایز متن   /

«قدری جان» عضو هیات منطقه‌ای حزب دموکرات کُردستان سوریه و همچنین یکی از اعضای هیات نمایندگی شورای میهنی کُردهای سوریه (ENKS) در قامیشلو، سرنوشت مذاکرات میان ENKS و PYD را پیچیده و حصول توافق را منوط به شروط آنها عنوان کرد.

به گزارش کوردپاریز، عضو ENKS درباره موارد اختلافات در مذاکرات گفت:

یکی از موارد، آموزش زبان کُردی در مدارس است.اداره خودگردان مواد درسی و سیاسی را در کتاب‌های دانش‌آموزان گنجانده است که لازم است تغییر پیدا کنند چرا که این مواد درسی باید با استانداردهای منطقه‌ای و جهانی بخواند تا اگر دانش‌آموز و یا دانشجوی قصد تحصیل در دانشگاه‌های سوریه و اروپا را داشت قادر به تحصیل باشد.

قدری جان تصریح کرد: مورد بعدی روشن شدن وضعیت دستگیرشدگانی است که توسط (PYD) بازداشت و زندانی شده‌اند و تا امروز خبری از آن‌ها وجود ندارد و برخی از آن‌ها چند سال است از سرنوشتان اطلاعی در دست نیست.

این عضو حزب دموکرات کُردستان سوریه (PDK.S) خاطرنشان کرد: همچنین لازم است درباره نیروی پیشمرگ روژ به توافق برسیم. هشت هزار جوان کُرد سوریه امروز تحت عنوان لشکر روژ در اقلیم کُردستان عراق زندگی می‌کنند و لازم است به کُردستان سوریه بازگردند.

وی افزود: موضوع بعدی قانون اشتباه خدمت اجباری در YPG است که باعث شده تعداد زیادی از جوانان کُرد سوریه به مهاجرت روی بیاورند و کُردستان سوریه از دختران و پسران کُرد خالی شود.

وی تاکید کرد: این موارد خواسته جامعه کُرد سوریه است و این مطالباتی حزبی از سوی شورای میهنی و حزب دموکرات نیست بلکه از سوی مردم این درخواست‌ها مطرح می‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی