سایز متن   /

کوردپاریز/ مایده، مادر ۵۲ ساله ای که بیش از دو دهه در برلین زندگی می کند. او می گوید که از نوامبر سال گذشته دختر ۲۰ ساله اش از مدرسه به خانه بازنگشته و معتقد است که گروه تروریستی پ.ک.ک دختر او را ربوده است و برای برگرداندن دختر خود، به هر دری می زند.

مائده از ربودن دخترش توسط پ.ک.ک مطمئن است. ماجرا از این قرار است که دخترش در یکی دو سال گذشته از طریق یکی از دوستانش به یک مرکز فرهنگی کُرد در برلین تردد داشت که در واقع همه می دانند این مرکز متعلق به گروه پ.ک.ک است، از آنجا که فعالیت پ.ک.ک در آلمان ممنوع است، به همین دلیل زیر پوشش انجمن های فرهنگی فعالیت می کنند.

مایده در ادامه می گوید؛ بعد از مدتی متوجه شدم که دخترم با من بحث سیاسی می کند و از ستمی که به کردها روا می شود صحبت می کند و مدام می گوید ما باید بجنگیم و حقوق کردها را بدست آوریم.

مایده وقتی وقتی متوجه تغیر رفتار دخترش می شود چند بار به مرکز فرهنگی مراجعه می کند و از آنها خواهش می کند که دخترش را در آرامش بگذارند چون او یک دانش آموز است و باید درس بخواند اما آنها توجهی نکردند و انکار کردند.

مایده، وقتی دخترش ناپدید شد به دفتر مرکز فرهنگی مراجعه می کند و سراغ دخترش را می گیرد اما آنها اظهار بی خبر ی می کنند؛ چندی بعد نامه ی خداحافظی را که نیلوفر برای مادرش نوشته بود به او می دهند. نامه ای که به گفته ی مایده به زبان ترکی بسیار سطح بالا نوشته شده بود؛ در حالیکه نیلوفر خواندن و نوشتن ترکی را خیلی ابتدایی می داند.

مایده این نامه را به پلیس نشان می دهد و می گوید؛ ظاهرا پلیس آلمان چون با موضوع فریب و ربودن نوجوانان توسط گروه های کردی آشناست تعجبی نکرد و فقط گفت او بالغ است و ما نمی توانیم مقابل خواسته ی فرد بالغ باشیم که در کجا زندگی کند.

مایده هر هفته در مقابل دفتر صدراعظم آلمان در برلین به همراه چند تن از دوستانش تظاهرات می کند و از دولت آلمان می خواهد که به او کمک کند. او می گوید فرزندان بسیاری از خانواده های کرد در اروپا و آلمان ربوده شدند و به سوریه و عراق برای جنگ برده شدند، اما اغلب خانواده ها می ترسند حرفی بزنند.

طبق گزارشی که در نشریه فوکوس  آلمان در این باره منتشر شد بیش از ۲۴۰ نوجوان از خانواده های کرد در اروپا توسط پ.ک.ک ربوده شدند که خانواده هایشان از آنها بی اطلاع هستند.

مایده خود را بسیار تنها احساس می کند و هم اکنون از کسانی که قصد کمک دارند میخواهد تا به لینک زیر مراجعه کنند و با امضای خود کمک کنند تا دخترش را دوباره نزد خانواده برگرداند.

.

http://chng.it/J4jfh2JhMb

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی