سایز متن   /

دبیرکل حزب حق و آزادی «HAK-PAR» گفت: پ.ک.ک باید هر چه زودتر از اقلیم کُردستان عقب نشینی کند.

به گزارش کوردپاریز، «لطیف اپوزدمیر» دبیرکل حزب HAK-PAR با اشاره به درگیری‌های اخیر میان پ.ک.ک و حزب دموکرات کُردستان عراق (پارتی) اظهار کرد: پ.ک.ک سال‌ها است که در اقلیم کُردستان بصورت غیرقانونی و نامشروع به فعالیت می‌پردازد و از آن بدتر به دشمنی با حکومت اقلیم کُردستان می‌پردازد و مناطق مختلفی از خاک اقلیم را تصرف نموده است و به اقدامات مسلحانه دست می‌زند.

لطیف اپوزدمیر خاطرنشان کرد: این اقدامات پ.ک.ک باعث گردیده ترکیه به بهانه مبارزه با “تروریسم” هم به خاک‌ اقلیم کُردستان وارد شود و هم مناطق مرزی اقلیم کُردستان را توپباران کند و ضرر فراوانی به طبیعت و منازل مردم وارد نماید.

وی با اشاره به اقدامات پ.ک.ک در مناطق مرزی اقلیم، گفت: پ.ک.ک سال‌هاست مردم روستاهای مرزی را از خانه‌هایشان آواره کرده و اجازه نمی‌دهد مردم به خانه‌هایشان بازگردند.

دبیرکل حزب HAK-PAR یادآور گردید: اقدامات پ.ک.ک در راستای خدمت به قدرت‌ها در خاورمیانه است و سودی به کُردها نمی‌رساند.

وی گفت: همچنین پ.ک.ک سال‌هاست که در شنگال اقدام به ایجاد مقر و پایگاه نموده و مشکلات فراوانی را برای حکومت اقلیم کُردستان ایجاد نموده است و تلاش می‌کند که حکومت اقلیم را تضعیف کند و استاتوی رسمی و فدرال اقلیم کُردستان را بوسیله گروه‌های دیگر منحل نماید.

لطیف اپوزدمیر تصریح کرد: پ.ک.ک به دولت‌های مخالف کُردها خدمت می‌کند و می‌خواهد باکمک دیگران حکومت رسمی و فدرال اقلیم کُردستان را نابود کند و از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

این سیاستمدار کُرد ترکیه و مخالف پ.ک.ک افزود: اقدامات پ.ک.ک روز به روز خرابتر می‌شود. چند روز پیش به نیروهای پیشمرگ اقلیم کُردستان هجوم بردند و باعث جانباختن یک‌ نیروی پیشمرگ و زخمی شدن‌چند تن دیگر شدند.پ.ک.ک با این‌ اقداماتش نشان داد که ضد منافع کُردها و کُردستان است.

دبیرکل حزب HAK-PAR درباره واکنش این حزب به این اقدام توضیح داد: ما بعنوان حزب HAK-PAR این رفتار پ.ک.ک را محکوم می‌کنیم و این اقدامات را در راستای خواسته‌های دشمنان می‌دانیم.

وی افزود: حزب حق و آزادی از دستاوردهای حکومت اقلیم کُردستان حمایت می‌کند و چنین رفتارهایی را دشمنی با حقوق کُردها می‌داند و ادامه آن‌ها را اهانت بزرگی به مردم کُرد نام می‌گذارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی