سایز متن   /

یک نماینده کرد مجلس عراق و یک نماینده پارلمان کردستان، سیاست ها و اقدامات حزب دمکرات کردستان (پارتی) را خطر و تهدیدی علیه امنیت اقلیم کردستان دانسته و خواستار توقف این سیاست ها شدند.

به گزارش کوردپاریز،  شیرین امین نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان طی گفتگو با سایت خبری روژ نیوز، اعلام کرد که کابینه دولت کنونی اقلیم به سوی دیکتاتوری قدم بر می دارد و این وضعیت در مناطق اربیل و دهوک کاملا مشهود است و نیروهای امنیتی اقلیم و نیروهای امنیتی وابسته به حزب دمکرات کردستان (پارتی)، اقدام به دستگیری های دسته جمعی و بازداشت فعالین و معترضین و روزنامه نگاران و اتهام زنی به آنان می کنند.

وی تاکید کرد که اقدامات این کابینه خطر و تهدیدی جدی علیه امنیت اقلیم و وضعیت زندگی مردم است.

شیرین امین گفت که کشاندن دولتی اشغالگر به اقلیم از سوی پارتی هیچ توجیهی ندارد و تبدیل به خطر و تهدیدی علیه مردم و ساختار اقلیم شده است.

سرکوت شمس الدین نماینده کرد و عضو فراکسیون آینده در مجلس عراق نیز به روژ نیوز گفت که حزب پارتی از طریق تقلب در انتخابات، سلطه خود را بر دولت، پارلمان و  دیگر احزاب اقلیم اعمال کرده و اکنون سعی دارد از طریق استفاده از قدرت سلاح و سناریوهای مختلف اقدام به ارعاب مردم کرده و از این طریق صداهای معترض را کنترل کرده و اقلیم را به بحران خطرناک دیگری بکشاند و سلطه خود را از طریق نظامی کاملا بر اقلیم بگستراند و این شرایط بسیار خطرناک بوده و باید از آن جلوگیری شود.

وی مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و عضو ارشد دفتر سیاسی پارتی  را به ماجراجویی های خطرناک در اقلیم متهم ساخته و عملکرد وی در حکمرانی را غارتگرانه و قلدرمآبانه توصیف و تاکید کرد که باید دیگر احزاب اقلیم در مقابل وی موضع گیری کرده و وی را به مسیر صحیح حکمرانی بازگردانند؛ زیرا به گفته وی بارزانی از نظر اداری، اقتصادی و امنیتی در اداره اقلیم شکست خورده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی