سایز متن   /

نشریه نشنال اینترست هشدار داد به دلیل دخالت ناشیانه آمریکا در مسئله توافق شنگال احتمال شکست آن وجود دارد.

به گزارش کوردپاریز، دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق ۹ اکتبر بر سر عادی سازی وضعیت شنگال به توافق رسیدند. یکی از بندهای این توافق بر خروج نیروهای مختلف در این شهر از جمله نیروهایی که گفته می شود نزدیک به پ.ک.ک هستند، تاکید می کند.

مجله نشنال اینترست آمریکا نسبت به عدم موفقیت این توافق هشدار داده است زیرا بر این باور است آمریکا دخالت ناشیانه ای در مسائل عراق از جمله شنگال داشته است.

این مجله با یادآوری تمایل برخی مقامات آمریکایی برای ایجاد یک همپیمانی از سوی ترکیه، دولت عراق و اقلیم کردستان برای بیرون راندن پ.ک.ک از شنگال، آمریکا را حامی ترکیه در این طرح دانسته و معتقد است ترکیه بیشترین نفع را از این توافق می برد.

نشال اینترست از دولت آمریکا خواسته است به جای دخالت ناشیانه در شنگال، دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق را برای مبارزه با فساد و اداره بهتر این کشور تحت فشار قرار دهد.

این مجله تاکید کرده است که اگر دولت های اربیل و بغداد بر مبارزه با فساد و از بین بردن خویشاوندسالاری تمرکز داشته باشند، این مسئله باعث پیوند هرچه بیشتر نیروهای نزدیک به پ.ک.ک در شنگال با آنها و روی گردانی این نیروها از پ.ک.ک خواهد شد.

نشنال اینترست هشدار داده است تلاش های دولت ترامپ در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه با هدایت جیمز جفری، خودگردانی کردهای سوریه را تحت تاثیر قرار داده و آمریکا همچنان برای این سیاست غلط هزینه می دهد و مسئله شنگال و توافق اخیر بر سر آن نیز ممکن است چنین سرنوشتی داشته باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی