سایز متن   /

یک مقام ترکیه فاش کرد که آنکارا برای ایجاد پایگاه های نظامی بیشتر با هدف تضمین حضور طولانی مدت خود در عراق برنامه ریزی می کند و قصد دارد پایگاه های نظامی جدید احداث کند.

به گزارش کوردپاریز، مجله آمریکایی «فارین پالیسی» به نقل از این مقام نوشت ترکیه ۱۰ پایگاه نظامی در عراق ایجاد کرده و برای احداث پایگاه های بیشتر به منظور تضمین امنیت مرزهای خود برنامه ریزی می کند. اما به نظر می رسد این امر بهانه ای بیش نیست تا حضور نظامی طولانی مدت خود در عراق را گسترش دهد.

در این گزارش که توسط پایگاه خبری عراقی «میدل ایست نیوز» برگردان شده آمده که چند دهه می گذرد و ترکیه همواره در عملیات نظامی در شمال عراق مقرهای گروه تروریستی پ.ک.ک و عناصر آن را هدف قرار می دهد اما امسال گستره عملیات نظامی خود را افزایش داده و پایگاه های نظامی جدیدی بنا نهاده است.

پارلمان ترکیه چهارشنبه گذشته، تمدید ارسال نیروهای مسلح به سوریه و عراق را به مدت یک سال دیگر به تصویب رساند.

خبرگزاری آناتولی با اعلام این خبر اشاره کرد که تصمیم تمدید اعزام نیروهای مسلح به عراق و سوریه با هدف از بین بردن حمله های احتمالی علیه ترکیه و توسط تروریست ها در عراق و سوریه اتخاذ شده است.

پیش از این و در روز سه شنبه وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های کشور طی عملیاتی در مناطق  «هفتانین» و «غارا» در شمال عراق ۵ تروریست پ.ک.ک را به هلاکت رساندند.

در بیانیه فوق همچنین تاکید شده است که عملیات نیروهای مسلح ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک بدون وقفه ادامه دارد.

ترکیه به صورت پیوسته و از ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ (۳۱ خرداد ۹۹) در حملاتی به بهانه هدف قرار دادن عناصر پ.ک.ک مناطقی از اقلیم کردستان عراق را بمباران و حاکمیت عراق را نقض می کند.

گروه تروریستی پ.ک.ک که توسط ترکیه گروهی تروریستی به شمار می آید، نزدیک به ۴۰ سال است که علیه دولت مرکزی آنکارا می جگند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی