سایز متن   /

کوردپاریز/ زمانیکه ترکها به خوبی ناتوانی قبیله ها در دفع جنبش های کردی را دریافتند، به سمت ایجاد حزبی که ادعای کرد و کردستانی می کرد رفتند تا بوسیله آن کردها و امیدهای آنها را از بین ببرند بنابراین آنها حزبی به نام (حزب کارگران کردستان) “پ.ک.ک” تأسیس کردند و خودشان اداره آن را بر عهده گرفتند.

ترکیه برای آنها برنامه ای مطابق خواسته های کردها تنظیم کرد و اینگونه پ.ک.ک با شعارها و مطالبات کردی، وارد صفوف نهضت آزادی بخش کردستان در ترکیه شد. بنابراین آنها انقلاب جدیدی را در پ.ک.ک آغاز کردند.

هدف ترکیه این بار خنثی کردن نهضت آزادی بخش کرد و پیشگامان و رهبران آن تحت یک حزب کردی بود که آنها به نام کردها تأسیس کردند. بله، این کاری است که کردند و آنها در بسیاری از جهات و در زمینه های مختلف به پیروزی دست یافتند.

پ.ک.ک از روز تأسیس و تا به امروز، مبارزات خود را بر اساس برنامه هایی که برای آن تعیین شده است و اجرای وظایفی که به آن محول شده است، پیش می برد.

برای اینکه اطاله کلام نباشد، نمی خواهم به اقدامات پ.ک.ک و تلاش های آن برای محو کردها بپردازم بلکه جا دارد، کردها تاریخچه پ.ک.ک را بررسی کنند و یک بار دیگر به چگونگی تأسیس این گروه و پایه هایی که بر روی آن ساخته شده است بنگرند.

تا خوب ببینند و بدانند که پ.ک.ک برای محو و نابودی کردها و سرزمین آنها و تغییر ذهنیت کردها و شستشوی مغزی آنها، هر کاری کرد.

به همین دلیل است که کم کم به کمالیست گرایی در بین کردها پرداخت و این امر پذیرفته شد، حتی در سایه آن، کادرهایی را در بین کردها ایجاد کرد تا همیشه در مقابل هر جنبش کردی و کردستانی بایستند و آن را از سرچشمه آن خنثی کنند.

امیدوارم که با این یادداشت کوتاه توانسته باشم مهمترین دلایل عدم موفقیت جنبش های کردی در ترکیه را روشن کنم و حالا با دقت فکر کنید و دوباره اوضاع را مرور کنید!

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی