سایز متن   /

تحت این عنوان و با درج ایموجی ترس و اضطراب… این یادداشت نوشته شده است!

کوردپاریز/ با توجه به آنچه برای من توصیف شده است، جمیل باییک در قامشلو، اگر این خبر صحیح باشد و به احتمال زیاد درست است، این بدان معنی است که اختلاف بین پ.ک.ک و مظلوم عبدی و رفقای وی به مرحله بدون بازگشتی رسیده است.

منظور من این است که جمیل باییک آمده تا یک بار برای همیشه موضوع را حل کند و این امکان پذیر نیست، مگر با همکاری حکومت سوریه و با پشتیبانی آن.

ترور برخی از چهره های قبایل عرب در منطقه و ادامه استخدام کودکان به عنوان سرباز همه زیر سر پ.ک.ک و با هدف تخریب مظلوم عبدی و تحریک اعراب علیه وی صورت گرفته است.

شاید جمیل باییک رویای بازگشت به دمشق را در سر می پروراند، همانطور که اوجالان بیست سال پیش انجام داد.

از پ.ک.ک بجز گروه های خیلی کوچکی از نیروهایش در کوه های قندیل چیزی نمانده است، به این معنی که بمباران ترکیه کاملا کار بیهوده ای است.

من فکر می کنم که مناطق کردنشین شمال سوریه مرحله ای داغ و سرنوشت ساز را پشت سر می گذارد و حضور جمیل باییک بدین معنی است که تمام تلاش های صبری اوک، مراد کارا ایلان ، دوران کالکان برای متقاعد کردن و بازگرداندن مظلوم عبدی به گروه و پیروی از تصمیمات و دستور کار آن، همه این تلاش ها ناکام مانده است.

جمیل باییک در شمال سوریه است، تا یک بار برای همیشه موضوع را حل کند، حتی اگر این مسئله او را به یک راه حل نظامی و خونین وادار کند.

در مصاحبه ای که روزنامه نگار فرانسوی، کریس کوچیرا در سال ۱۹۹۹ با اوجالان یک ماه قبل از دستگیری وی داشت و مجله الوسط لندنی آن را منتشر کرد، اوجالان جمیل باییک را به دستور قتل رفقای مجروح خود و همچنین کشتن آنها متهم کرد و این اوج جنایات جمیل باییک است. در نتیجه، مطابق با اتهام اوجالان، وی جنایتکار جنگی است. هر کس که دستور کشتن دشمن زخمی شده (سربازان ترک) را صادر می کند، جنایتکار جنگی است، چه بماند کسی که دستور کشتن رفقای مجروح خود را صادر کند!!

مظلوم عبدی و کسانی که با او هستند مرحله بسیار سخت و تعیین کننده را پشت سر می گذارند: بودن یا نبودن! همین مسئله در مورد جمیل باییک و همکارانش در شمال سوریه نیز صدق می کند.

اظهارات اخیر جمیل باییک موارد بسیاری را که قبلا به آنها اشاره کردم تأیید کرد و خبر حضور وی در شمال سوریه و احتمال رفتن وی به دمشق یا دیدار وی با مقامات امنیتی سوریه در فرودگاه قامشلی بسیار ممکن است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی