سایز متن   /

 فرماندار پیشین شنگال با تاکید بر اینکه نیروهای پ.ک.ک باید از شنگال خارج شوند، گفت: اگر پ.ک.ک، در شنگال حضور نداشته باشد، ترکیه هم اقدام به بمباران این منطقه نمی کند.

به گزارش کوردپاریز، محما خلیل در گفتگو با رادیو صدای آمریکا، با اشاره به اینکه شنگال از زمان حمله داعش در ۳ اوت ۲۰۱۴ و قتل عام و ربودن کردهای ایزدی توسط این گروه تروریستی، با ویرانی های گسترده روبرو است و  در شرایط وخیمی قرار دارد، اعلام کرد که آوارگان ایزدی خواستار بازگشت به موطن خود در شنگال هستند، اما به دلیل کشمکش های سیاسی و  فقدان امنیت و خدمات رسانی، امکان بازگشت را نداشته و  دولت عراق طبق قانون اساسی وظیفه بازسازی این منطقه و خدمات رسانی به آن و تامین رفاه و امنیت شنگال و شهروندان آن را بر عهده دارد.

فرماندار پیشین شنگال ضمن اشاره به اینکه شنگال منطقه ای استراتژیک در  کشمکش های سیاسی داخلی و خارجی محسوب می شود، گفت که حضور نیروهای پ.ک.ک، در این منطقه بهانه ای برای بمباران شنگال به دست ترکیه داده و اگر آنان در منطقه نباشند، بمباران نیز روی نمی دهد.

وی همچنین گفت که مقامات محلی از جمله فرماندار، قدرت و اختیار قانونی برای حل منازعات میان ترکیه و پ.ک.ک، و خارج کردن نیروهای پ.ک.ک، از شنگال را ندارند و دولت مرکزی عراق به عنوان حافظ حاکمیت ملی باید این کار را انجام دهد.

محما خلیل درخواست کرد که نیروهای پ.ک.ک، شنگال را ترک کرده و به مناطق خود بازگردند و گفت که آنان درگیری های خود با ترکیه را به شنگال که خود خانه ای ویران است، کشانده اند.

وی در مورد اینکه آیا افرادی که با اهمال خود مسبب اشغال شنگال توسط داعش شدند، محاکمه و مجازات شده اند یا خیر گفت:” ما درخواست کرده ایم هر کسی اعم از مقامات حزبی، اداری و نظامی در این زمینه مقصر بوده و در سقوط شنگال دست داشته اند، محاکمه شود.”

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی