سایز متن   /

در پی حمله های پی در پی ترکیه به مواضع گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک، ساکنین ده ها روستای کردنشین در شمال عراق آواره شدند.

به گزارش کوردپاریز، «غیاث السورچی» از اعضای ارشد حزب اتحادیه میهنی کردستان از دولت مرکزی عراق خواست تا هر طوری شده جلوی حملات ترکیه به مناطق شمالی را بگیرد او به وبگاه المعلومه گفت که اتحادیه میهنی کردستان بار دیگر خواستار پایان «تجاوزات» ترکیه به خاک عراق است و دولت بغداد و اربیل باید به شکل فوری برای پایان این بحران وارد عمل شوند.

السورچی با بیان اینکه درگیری میان ارتش ترکیه و عناصر پ.ک.ک یک مسأله داخلی ترکیه است، کشیده شدن این درگیری به داخل خاک عراق را توجیه‌ناپذیر دانست.

به گفته این مقام کُرد، ساکنین دهها روستای کردنشین به علت این درگیری‌ها مجبور به ترک خانه‌های خود شده و این روستاها به مناطق درگیری تبدیل شده است. او انفعال بغداد را عامل به وجود آمدن چنین اوضاعی دانست.

ترکیه از تاریخ ۱۷ ژوئن گذشته عملیات موسوم به «چنگال ببر» را علیه عناصر تروریست پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده است و دولت عراق نیز بارها ترکیه را به نقض تمامیت ارضی و حریم هوایی خود متهم و آن را محکوم کرده است.

هرچند دور جدید حملات ترکیه از ۱۷ ژوئن (۱۸ خرداد) آغاز شده است اما این کشور سال‌هاست که به بهانه مقابله با حملات عناصر پ.ک.ک اقدام به بمباران مناطق کوهستانی «قندیل» در کردستان عراق می‌کند؛ به طوری که «غیاث السورچی» در ۲۸ اسفند سال گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ساکنین بیش از ۵۰۰ روستا در طی سال‌ها حملات ترکیه خالی از سکنه شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی