سایز متن   /

 نظامیان ترکیه با انجام حملات هوایی و زمینی شدید، کنترل کوه مرزی ” خامتیر ” عراق هم مرز با ترکیه را به اختیار خودشان درآوردند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خلیج الجدید، کوه مرزی “خامتیر” عراق که مشرف به ترکیه است، یک مکان استراتژیک محسوب می‌شود و تسلط بر آن موجب می‌شود که همه چیز در اطراف آن کنترل شود.

فرماندار شهر ” دهوک ” در شمال عراق گفت که نیروهای ترکیه، ۲ منطقه مرزی در شهر “برواری بالا” و منطقه “باتیفا”  را مورد حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار دادند. 

پیش از این نیز مدیر منطقه “درکار” از رسیدن نیروهای چترباز ترکیه به کوه “شاقول” خبر داده و گفته بود که این چتربازان در عملیاتی که بوسیله هلیکوپترها انجام شد به این کوه رسیدند.

خلیج الجدید بدون اشاره به نام مدیر منطقه ” درکار ” به نقل از وی افزود: نیروهای ترکیه تمام این کوه مرزی را به کنترل خود در آوردند و ۴۵ پایگاه نظامی در امتداد مرز ایجاد کردند. 

گفتنی است کوه “خامتیر” منطقه “زاخو” در استان “دهوک”، منطقه مرزی بین کردستان عراق را به ترکیه وصل می‌کند.  
با تسلط بر این کوه، نیروهای ترکیه می‌توانند علاوه بر کنترل تمام مناطقی که در حومه قله کوه قرار دارند، تمام تحرکات مناطق مشرف به کوه را نیز کنترل کنند. 

در تاریخ ۱۷ ژوئن، ترکیه پس از عملیات “چنگال عقاب” که در بامداد ۱۵ همان ماه انجام داد از آغاز عملیات “پنجه ببر” علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در منطقه “هفتانین” در شمال عراق که شامل فرود تعدادی از سرباز در منطقه بود، خبر داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی