سایز متن   /

دبیرکل نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: گروههای معاند ایران حق استفادە از اراضی اقلیم کردستان عراق را ندارند.

به گزارش کوردپاریز، «جبار یاور» دبیرکل سازمان نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق در اظهاراتی در رابطه با حضور گروه های مسلح در اقلیم گفت: ترکیە و ایران برای رفع تهدیدات امنیتی و مبارزە با احزاب معاند و دفع حملات و اقدامات مسلحانە آنها بە بمباران و گلوله باران مقرهای آنها در مرز دست می‌زنند. اقلیم کردستان عراق بارها با این گروه‌ها گفتگو کردە و بە آنها هشدار دادە است کە حق استفاده از اراضی اقلیم برای حمله به کشورهای همسایه عراق را ندارند  گروههای معاند حق استفادە از اراضی اقلیم برای حملە بە کشورهای همسایە عراق را ندارند.

اقلیم کردستان بە این احزاب اعلام کردە نباید اقلیم را وارد مناقشات و جنگ‌های خود با ایران و ترکیە کنند. این کار هم باعث سلب آرامش از ساکنان اقلیم کردستان عراق و هم نقض توافقات سیاسی و امنیتی و همجواری اقلیم با کشورهای همسایە است و هم اینکە باعث از بین رفتن زندگی، باغات، مزارع و دام‌های مردم ساکن در آن مناطق می‌شود. غیرنظامیان در این مناطق مرزی باید بتوانند آسودە زندگی کنند.

بارها اقلیم کردستان عراق بە این گروه‌ها متذکر شدە ما با ایران و ترکیە از طریق دروازەهای تجاری رسمی و غیر رسمی حجم زیادی از مبادلات بازرگانی را انجام می‌دهیم و نباید با اقدامات مسلحانە شما اقتصاد اقلیم بە خطر بیافتد.

ما دوبارە تاکید می‌کنیم کە  اقلیم کردستان عراق به هیچ وجه نمی خواهد با ترکیه و ایران در مرزهای مشترکش هیچ گونه معضل امنیتی داشته باشد یا از اراضی اقلیم تهدیدی علیه کشورهای همسایه صورت پذیرد.اقلیم کردستان عراق بە هیچ وجە نمی‌خواهد با ترکیە و ایران در مرزهای مشترکش هیچ گونە معضل امنیتی داشتە باشد 

حکومت اقلیم کردستان عراق بە گروههای معاند ایران و ترکیە اعلام کردە اقلیم خواهان جنگ و آشوب در مرزها نیست و معتقدیم کە هیچ معضلی با اسلحە حل نخواهد شد و گفت و گو بهترین راه حل است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی