سایز متن   /

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به حملات نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق به مواضع تروریست های پ.ک.ک، از نارضایتی بغداد و اربیل درباره حضور پ.ک.ک در منطقه خبر داد.

به گزارش کوردپاریز، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به این که «بغداد و اربیل نیز از حضور پ.ک.ک در شمال عراق ناراضی هستند» خاطرنشان کرد: «فقط تا به امروز اراده قاطعانه ای که این واقعیت را تماماً از میان بردارد، از خود نشان نداده اند. مسئله ای که برای ترکیه در اینجا وجود دارد مسئله پ.ک.ک است. سال هاست که برای از میان برداشتن تهدیداتی که از خاک عراق متوجه کشورمان می شود تلاش می کنیم. ما به مقامات عراق بارها اعلام کرده ایم این تهدید را شما از میان بردارید، ما نیز حمایت های لازم را انجام خواهیم داد. اگر قدرت از میان برداشتن تهدید را ندارید ما این کار را انجام خواهیم داد».

کالین در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «در چارچوب این توافقات به دست آمده عملیات ها در شنگال، قندیل و دیگر مناطق صورت می گیرد و بعد از این نیز ادامه خواهد داشت. زیرا نمی توانیم قبول کنیم که یک گروه تروریستی از سرزمین های کشور همسایه ما به عنوان مکانی برای حملات تروریستی علیه ما استفاده کند. در حالی که این عملیات ها را ادامه می دهیم دیدارهایمان با مقامات عراقی و اربیلی نیز ادامه خواهد داشت. پایتخت عراق، بغداد است و حکومت مرکزی در آنجا حضور دارد. اولین مخاطب ما آنجا است. ولی در عین حال، ما با مدیریت منطقه ای و اربیل نیز روابط خوبی داریم و هر دوی آنان نیز از حضور پ.ک.ک در منطقه ناراضی اند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی