سایز متن   /

ماهنامه واشنگتن نوشت: خروج یکباره آمریکا از منطقه تحت کنترل کردها در شمال سوریه، زمینه ادامه جنگ در سوریه را از سوی ترکیه فراهم کرد و تنها منطقه باثبات در سوریه را دچار آشوب کرد.

به گزارش کوردپاریز، ماهنامه واشنگتن در گزارشی پیرامون وضعیت در سوریه، نقش آمریکا را در همراهی با کردها در مبارزه با داعش مثبت ارزیابی کرده است اما تاکید کرده است که تغییر یکباره سیاست آمریکا در سوریه کردهای سوریه و ثبات منطقه تحت کنترل آنها را به خطر انداخت.

این نشریه آمریکایی نوشت: آنچه که ثبات در منطقه تحت کنترل کردها را از بین برد حملات روسیه و یا دولت سوریه نبود بلکه تماس تلفنی کاخ سفید با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به این ثبات پایان داد. خلاصه تماس این بود: «آمریکا از شمال سوریه خارج می شود، ترکیه می تواند وارد این منطقه شود.»

ماهنامه واشنگتن معتقد است خروج آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه دعوت از ترکیه برای حمله به کردهای سوریه بود که بهای آن جان باختن غیرنظامیان سوریه، بی ثباتی منطقه، از دست رفتن اعتبار آمریکا و بی اعتماد شدن دوستان به واشنگتن بود و چشم اندازی هم برای برقراری صلح در این منطقه وجود ندارد.

این نشریه آمریکایی معتقد است رها کردن کردهای سوریه از سوی آمریکا زمینه را برای تاخت و تاز و رقابت بیشتر میان روسیه و ترکیه در سوریه فراهم کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی