سایز متن   /

همزمان با پیشبرد پروژه متحدسازی طیف های کردی در سوریه که به متحد شدن ۲۵ حزب کردی در شمال سوریه منجر شد، آمریکا از کردهای سوریه و نیروهای تحت رهبری ترکیه در سوریه نیز خواسته است برای رسیدن به صلح در این کشور و طبق پروژه شورای امنیت سازمان ملل با هم گفتگو کنند.

سرهنگ ریچ اوتزن، مشاور ارشد وزارت خارجه در امور سوریه پیشنهاد کرده است ترکها و کردها در سوریه با هم مذاکره کنند. وی پیشنهاد مذاکره میان کردهای سوریه و دولت ترکیه را بعد مدتها جنگ و درگیری، بخشی از استراتژی واشنگتن در مورد سوریه عنوان کرده است.

اوتزن درباره سوریه گفته است لازم است اداره خودگردان شمال سوریه (شاخه سوری پ‌ک‌ک) که اکنون بیشتر مناطق شمال شرق سوریه را اداره می کند، به همراه طرف دیگر مانند ترکیه و نیروهای تحت حمایت این کشور که قسمت شمال غرب سوریه را اداره می کند با هم گفتگو کنند.

این مقام آمریکایی گفته است گفتگو میان ترکیه و کردهای سوریه می تواند در قالب راه حل سیاسی سوریه و قطع نامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد که خواستار صلحی فراگیر در سوریه است.

این مقام آمریکایی گفته پایان دادن به درگیریها میان کردهای سوریه و دولت ترکیه به یک اولویت برای نمایندگان کنگره آمریکا تبدیل شده است.

رابطه میان آمریکا و کردهای سوریه بعد از خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در اکتبر ۲۰۱۹ که حمله ترکیه به کردها را به دبنال داشت به سردی گرایید و کردها به سمت دولت های روسیه و سوریه گرایش بیشتری پیدا کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی