سایز متن   /

کوردپاریز/ پژاک یک گروهک تروریستی و شبه نظامی چپ‌گرا در مناطق کردنشین ایران است که مدعی‌ست برای احقاق حقوق ملت کرد در ایران مبارزه می‌کند.

این گروه، تاکنون نه تنها برای کرد و کردستان، مفید و مثمر ثمر نبوده است بلکه برعکس، کاملا کردستیز و عامل سلب آرامش در کردستان بوده است. برخلاف ادعاهای توهم آلود و احساسی، وقتی اسم پژاک مطرح می شود کلمات و عبارات «ترور، بمب، اعدام، چپاول، انفجار و…»  در ذهن تداعی می شود.

پژاک همیشه تلاش دارد تا خود را چهره‌یی معصوم و دموکراتیک معرفی نماید، ولی رفتار و کردار این فرقه فرزندخوانده‌ی پ.ک.ک بیشتر نشانگر تروریست بودن آن است تا دموکراتیک بودن. این فرقه، به هیچ عنوان ارزشی برای آزادی و حقوق بشر قائل نیست. چرا که هر کس قدم در وادی مقرهای پژاک بگذارد، سفری بی بازگشت و مرگی زود هنگام در انتظارش است.

در هیچ دوره و در طول تاریخ هیچ جنبش آزادی خواهی نبوده که اعضای خود را محصور کرده و اجازه دیدار با خانواده را ندهد. چرا که اگر جنبشی آزادیخواه باشد نیاز به شستشوی مغزی، فریب نوجوانان و ربودن کودکان ندارد.

این فرقه تروریستی اگر ذره ای به حقوق کردها ارزش قائل بود، این همه خانواده های اعضای خود را بی پاسخ نمی گذاشت و اینگونه افکار عمومی جامعه کردی را به سخره نمی گرفت.

در شرایط کنونی، مبتلا شدن به ویروس کرونا با توجه به اینکه یک اپیدمی جهانی بشمار می آید بدون شک پدیده ای طبیعی ست، اما آنچه غیر طبیعی و مایه تأسف می باشد عدم شفافیت گروهک تروریستی پژاک در باب اعضای مبتلا به کرونایی خود است که بنا بر ماهیت تروریستی و ضدانسانی خود و نیز عدم ارزش جان انسانها، بعد از چند ماه و با وجود نگرانی گسترده خانواده های اعضا خود این پدیده را کتمان کرده و دست به فرافکنی می زند.

در حالی که خبرها از کشته شدن بیش از ۴۰ عضو پ.ک.ک و پژاک در اقلیم کردستان (غیر از کوهستان قندیل) بر اثر ابتلا به کرونا حکایت دارد، منابع آگاه از اقلیم کردستان و کوهستان قندیل نیز اعلام کرده اند که کمبود شدید امکانات اولیه بهداشتی جان اعضا را به مخاطره انداخته و اعضای مبتلا به ویروس کرونا نیز به دلیل نبود امکانات پزشکی در شرایط بدی به سر می برند.

.

.

از طرفی هم گروه کشته ها را یا اعلام نمی کند یا با تاخیر اعلام می کند و علت کشته شدن را بعد از اینکه آبها از آسیاب افتاد برای برانگیختن احساسات شهروندان کُرد، بر اثر حملات ارتش ترکیه و یا در مواردی مثل زمستان امسال بر اثر شرایط سخت جوی و غیره اعلام می کند و این پنهانکاری و عدم شفافیت نگرانی خانواده های اعضای گروه را دوچندان کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی کوردپاریز در مصاحبه با بسیاری از خانواده های اعضای گروه این نگرانی را از نزدیک لمس و بنا بر رسالت خبری و شفافیت این موضوع سعی داشت که با یکی از اعضای گروه به اسم کاوه سقزی که خود متهم به ربودن کودکان و نوجوانان کرد است، جهت روشن شدن بسیاری از حقایق مصاحبه ای انجام دهد ولی بنابر ماهیت فرقه ای و تروریستی گروه با فرافکنی از انجام آن سر باز زد.

.

.

اینگونه حرکات، شهروندان کرد را در موضع سوال قرار می دهد که؛ مگر در مقرات پژاک چه می گذرد که اینها از پاسخگویی فراری هستند و هر انجمن و خبرگزاری و رسانه ای هم که قصد ارتباط با اینها را داشته باشد سریع به حاکمیت وصل کرده و به جای پاسخگویی فرار رو به جلو می کنند؟!

.

.

در شرایطی که پیشرفته ترین کشورها هم از این اپیدمی مصون نمانده و سخت گرفتار شده اند، چرا پ.ک.ک و پژاک شفاف سازی نمی کنند و نمی گویند چه بلایی بر اثر مبتلایان آورده است؟

مگر حقوقی بالاتر از این است که خانواده ها حداقل از نزدیک با فرزندان خود ملاقات کنند؟

و ده ها سوال دیگر…

آسو محمدی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی