سایز متن   /

کوردپاریز/ یک عضو بازگشتی به نام م.شکوهی از ارومیه که ۴ سال را در گروهک تروریستی پژاک سپری کرده است در مصاحبه با کوردپاریز زندگی در کوهستان قندیل را بسیار دشوار توصیف کرد وگفت: زندگی در دل کوهها، غارها و سنگرها و خانه‌هایی که یا زیر خاک یا در لابه‌لای تخته‌سنگ‌ها آنهم در مکانی که حتی محل رفت و آمد روستائیان و کوهنوردان هم نیست، طاقت فرسا است.

.

وی در رابطه با امکانات بهداشتی در مقرهای گروهک گفت: مقراتی که نزدیک به دره‌ها و یا روستاها هستند سهم بیشتری نصیبشان می‌شود اما آنهایی که دورترند یا در تپه‌ها به قول گروه تپه‌چی هستند خیلی کمتر وجود دارد. معمولا هم این امکانات بهداشتی در حد صابون آنهم از نوع  جامد و پودر لباسشویی است.

.

این عضو بازگشتی در ادامه افزود: امکانات پزشکی در گروه بسیار کم است و این امکانات در حد قرص‌های مسکن و ضددرد و التهاب و آمپول‌هایی جهت تزریق در مواقع مار یا عقرب گزیدگی و وسایل مختصری که در حد پانسمان عادی می باشد که آنهم در اختیار یک نفر در میان گروه در دسترس است.

.

وی در رابطه با بیماری های اورژانسی همچون آپاندیسیت اظهار داشت: اگر رابط داشته باشند بطور قاچاق و مخفیانه به یک مرکز درمانی در نزدیکترین شهر اعزام می‌کنند، اگر هم وجود نداشته باشد، دیگر می‌ماند خودش و شانسش و  خدایش و دیگر هیچ …

.

وی با تایید شیوع ویروس کرونا در مقرهای گروه افزود؛ متاسفانه کمبود امکانات کافی بهداشتی و نیز نبود تجهیزات پزشکی جان بیماران مبتلا به کرونا را به خطر انداخته و تا جایی که من می‌دانم هیچ نوع دارویی جهت درمان و یا تسکین درد مبتلایان در اختیار گروه نیست.

.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در زینی ورته و افزایش تنش میان پ‌.ک‌.ک و نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان افزود: با توجه به شرایط موجود، امکان اینکه عضو مبتلا به کرونا به یکی از مراکز درمانی در اقلیم کردستان اعزام شود خیلی پائین است اگر هم وجود داشته باشد، در محدوده یکیتی یعنی در شهرهای رانیه، قلادزه یا نهایتا سلیمانیه است آنهم مسئولان بیمارستان های منطقه اعلام کرده اند که ظرفیت گنجایش بیماران پ.ک.ک را ندارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی