سایز متن   /

بر اساس گزارش های منابع خبری، بیش از ۸۰ نفر از اعضای پ.ک.ک و پژاک که در مرز ایران و عراق فعالیت داشتند به جهت بیماری کرونا به یک بیمارستانی در سلیمانیه عراق منتقل شده اند که حال اکثر آنها وخیم گزارش شده است.

.

منابع خبری کوردپاریز در سلیمانیه اعلام کرده اند، ۳۸ نفر از اعضای پ.ک.ک و پژاک که به دلیل بیماری کرونا در یک بیمارستانی در سلیمانیه بستری بودند، جان خود را از دست داده اند و بر همین اساس مسئولین بیمارستان هشدار داده اند که این بیمارستان گنجایش این همه بیمار کرونایی را ندارد.

.

بنابر این گزارش، ۱۴ نفر از این افراد را اتباع ایرانی تشکیل می دهند. منابع خبری در سلیمانیه نیز اعلام کرده اند در همین راستا یکی از سرکرده های پ.ک.ک طی مذاکراتی که با مسئولین اتحادیه میهنی داشته است، تلاش می کند جنازه این افراد را تحویل گرفته و در گورستان های قندیل به خاک بسپارند ولی مسئولین اتحادیه میهنی گفته اند پروتکل های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت اجازه نمی دهد که جنازه نفرات مبتلا به کرونا خارج از قواعد بین المللی دفن شود.

.

در هفته های اخیر خبرهای متعددی از ابتلای اعضای پ.ک.ک و پژاک به کرونا مخابره شده است که موجی از نگرانی را در بین خانواده های اعضای پ.ک.ک و پژاک بوجود آورده است ولی رسانه های وابسته به پ.ک.ک و پژاک همچون گذشته آن را انکار کرده اند که تا وقتی آبها از آسیاب افتاد کشته های خود را به صورت قطره چکانی بر اثر حملات ارتش ترکیه اعلام کند تا احساسات شهروندان کرد را در جهت پیشبرد ماهیت تروریستی خود برانگیزد.

.

در همین راستا خبرنگار دیگری در شهر رانیه نیز مدعی شده که پ.ک.ک نفرات مبتلا به کرونا را که جان خود را از دست داده اند، می سوزاند.

.

این خبرنگار همچنین اعلام کرده است که چند نفر از اعضای پ.ک.ک در منطقه دیوزنا کامیاران نیز جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

.

موضوع ابتلای اعضای پ.ک.ک و پژاک و همچنین ترددات آنها جهت تامین آذوقه به شهرهای استان سلیمانیه می تواند منجر به شیوع بیشتر کرونا به ویژه در مناطق روستایی گردد. از این رو این موضوع با دستور مستقیم مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان در دستور کار بررسی و مدیریت شیوع بیماری کرونا قرار گرفته و احتمالا روزهای آینده اقدامات سخت گیرانه ای برای اعضای پ.ک.ک و پژاک برقرار خواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی