سایز متن   /

در هفته های اخیر و در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، قسد به بهانه مبارزه با این ویروس تقاضای آتش‌بس انسانی می‌کند.

اما بنابر گزارش منابع آگاه محلی، اختلافات درونی و مشکلات داخلی در اداره خودگردان مناطق کردنشین سوریه و مشکلات تامین آب و امکانات بهداشتی از یک جهت و از طرفی هم نارضایتی مردم شهرهای عرب‌نشین مانند رقه و دیرالزور از تبعیض و سوء مدیریت، اداره خودگردان را در تنگنا قرار داده است.

مشکلات عدیده ای که گریبان گیر اداره خودگردان شده  آنها را بر َآن داشته تا تقاضای آتش‌بس انسانی کنند تا شاید بتوانند کمی‌ خود را جمع کرده و به خواسته‌های مردم توجه کنند. اما نباید فراموش کرد که خواست اصلی مردم، خروج قسد و هر نیروی بیگانه از خاک سوریه است. از طرف دیگر تروریست‌های افراطی سنی نیز در این اوضاع و احوال از طرف ترکیه به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود امکانات بهداشتی و درمانی رها شده‌اند.

ترکیه در داخل، مشکلات زیادی دارد و به نیروهای تروریستی در ادلب و همچنین مناطق کردنشین توجه کمتری دارد. اما باید بدانیم که هم قسد و هم نیروهای تروریستی وابسته به ترکیه در نهایت از یک منبع یعنی آمریکا تغذیه می‌شوند و هدف نهایی نیز تجزیه سوریه و جنگ در منطقه است. سازمان ملل نیز در این میان، ابزار امریکا است و نمی‌پرسد چرا پیش از این، آتش‌بس رخ نداد؟ چه کسی مسئول این همه تلفات انسانی و مالی است؟ پاسخ این است: «غرب به رهبری آمریکا و اروپا». البته نباید گمان کرد که این آتش‌بس دائمی خواهد بود. در نهایت، آمریکا نه قسد را می‌خواهد و نه تروریست‌های مزدور اردوغانی را. همه باید در همان سوریه دفن شوند. فعلا به بهانه کرونا، آتش‌بس است تا در زمان بعدی، مجددا جنگ مطابق منافع آمریکا شروع شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی