سایز متن   /

سایت خبری روژ نیوز گزارش داد که بالگردهای جنگی ارتش ترکیه اقدام به شلیک مواد منفجره حاوی گاز فسفر به منطقه برادوست استان اربیل کرده اند.

به گزارش کوردپاریز، سایت خبری روژ نیوز گزارش داد که بالگردهای ارتش ترکیه اقدام به شلیک مواد منفجره به روستاهای منطقه برادوست از توابع استان اربیل کرده اند و این مواد زندگی و سلامت ساکنین روستاهای منطقه را با خطر مواجه ساخته اند.

بر اساس خبر بخشی از این مواد منفجره در روستای خلیفان واقع در برادوست یافت شده و  بررسی های انجام شده بر روی آن ها نشان می دهد که حاوی گاز خطرناک فسفر هستند.

این در حالی است که از هفته گذشته تاکنون ارتش ترکیه چندین بار اقدام به حملات هوایی و توپخانه ای به اقلیم کردستان کرده و خسارات شدیدی به مزارع راه های ارتباطی و زیرساخت های این مناطق مسکونی وارد ساخته و شماری از ساکنین منطقه نیز مجروح شدند.

حضور تروریست های پ.ک.ک و پژاک در اقلیم کردستان عراق، جان بسیاری از ساکنان را به خطر انداخته و روستاهای زیادی در اثر حملات پی در پی ارتش ترکیه تخریب و خالی از سکنه شده اند.

ارتش ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک در منطقه روزانه اقدام به بمباران هوایی مناطق مسکونی می کند و در این میان خیلی از شهروندان کُرد و بی گناه در اثر این حملات جان خود را از دست می دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی