سایز متن   /

در روزهای اخیر در پی مدفون و کشته شدن شماری از نوجوانان و جوانان ایرانی بر اثر بهمن و برف سنگین کوهستان قندیل در مقرهای پژاک، نگرانی خانواده های ایرانی بیشتر شده و این خانواده ها واکنش نشان داده و خواستار پیگیری سرنوشت فرزندانشان شده اند.

بنیامین فرج زاده یکی از اعضای ایرانی پژاک است که خبر کشته شدن وی را گروه در رسانه های خود اعلام کرد.

عباس فرج‌زاده پدر این جوان ایرانی می گوید: «فرزندم متولد ۱۳۷۲ است و دانشجوی دانشگاه اصفهان بود. از شنیدن این خبر از طریق منابع محلی و همچنین رسانه‌های پژاک به شدت شوکه هستم. در خانواده ما زمینه چنین تفکرات خطرناک و جدایی‌طلبانه‌ای هرگز وجود نداشته است. نمی‌توانم این اتفاق و مرگ دردناک فرزندم را باور کنم. واقعا زندگی من و مادرش به هم ریخته است. خانواده ما هرگز در این خط فکریِ خطرناک نبوده است». وی افزود: «از زمانی که بدون خداحافظی و اطلاع ما به پژاک پیوسته است، هیچ خبری از وی نداریم و حتی یک تماس نیز نگرفته است. اصلا نمی‌دانم چگونه با این گروه آشنا شد. او در اصفهان درس می‌خواند و از ما دور بود».

عباس فرج‌زاده تاکید کرد: «قصد داریم ماجرا را از طریق پلیس بین‌الملل پیگیری کنیم تا حداقل جنازه فرزندم را تحویل بگیریم. اما فعلا به دلیل شیوع کرونا خودمان نیز نمی‌توانیم به اقلیم برویم و مساله را پیگیری کنیم». وی گفت «البته قبلا یک بار به مقر پ.ک.ک/پژاک رفتم و حتی واحد مربوطه اعتراف کرده که بنیامین در آن واحد است. اما از ایجاد ارتباط بین من و پسرم خودداری نموده و خیلی راحت مرا تنها گذاشتند و رفتند».

این در حالی است که در هفته های اخیر چند تن از اعضای پژاک و پ.ک.ک به طرز مشکوکی جان خود را از دست داده اند که بنابر منابع خبری محلی در اقلیم کردستان این اعضا بر اثر ابتلا به کرونا در کوهستان فوت کرده‌اند. اما پژاک علت مرگ آنها را «مصاف با شرایط دشوار طبیعی در مناطق عملیاتی و بر اثر سرما و کولاک» عنوان کرده بود. یکی از این نیروها ایرانی بود. اکنون نیز مشخص نیست واقعا دلیل مرگ این جوانان و نوجوانان چیست؟ بهمن یا کرونا؟ حمله ترکیه یا تسویه حساب درونی با نیروهای ایرانی؟ پژاک باید هرچه سریعتر و شفاف پاسخ بدهد.

گفتنی است که در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، نهادهای حقوق بشری در روزهای اخیر از سران پژاک خواستند که نیروهای خود را سریعا تحویل سازمان ملل دهند تا با این اقدام، از مرگ وسیع جوانان و کودکان حاضر در مقرات پ.‌ک‌.ک‌ و پژاک پیشگیری شود.

زیرا این گروه در کوهستان، هیچ امکانات درمانی ندارد و اعضای جدید پ.ک.ک/ پژاک نیز می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند یا اعضای قدیمی نیز بر اثر ریزش غار مصدوم شده باشند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی