سایز متن   /

کوردپاریز/ شورای اجرایی پ.ک.ک موسوم به ک.ج.ک. با انتشار بیانیه‌ای همگان را در مورد شیوع گسترده کرونا، به آرامش دعوت کرد.

پ.ک.ک با تکرار توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، از مخاطبان و اعضای خود خواست از موادی مانند شیر، پنیر، ماست، جگر، فلفل، گل کلم، کلم، هویج، لیمو، پرتغال، کیوی، سیب، گردو استفاده کنند.

همه کسانی که با سیستم پ.ک.ک آشنا هستند می‌دانند؛ یکی از مشکلات اصلی اعضای گروه، سوء تغذیه است و مواد غذایی فوق برای آنها در حد یک رویا است.

سیستم تشکیلاتی این گروه با تبعیض، تمام امکانات موجود را در اختیار سران و فرماندهان قرار می دهد و اعضای عادی گروه به تغذیه مناسبی دسترسی ندارند.

با این وجود اوضاع بهداشتی اعضای پ.ک.ک در بدترین شرایط ممکن است. در زمستان به دلیل سرما و برودت بیش از حد کوهستان قندیل در داخل غارها زندگی می کنند و در طول مدت این فصل حمام کردن نیز ممنوع است.

در هفته های اخیر که دولت اقلیم کردستان به دلیل شیوع ویروس کرونا، ورودی های خود را به شدت کنترل می کند، اعضای پ.ک.ک/پژاک افرادی را که از ترس تست کرونا نمی‌توانند وارد اقلیم شوند با گرفتن یکصد دلار به صورت قاچاقی وارد اقلیم کردستان می‌کنند.

این در حالی است که دکتر سامان برزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کردستان، قاچاق افراد به داخل اقلیم کردستان را عامل مهمی در شیوع کرونا عنوان کرده است.

با این حال باید از سران گروه پرسید، پیشرفته ترین سیستم های بهداشتی دنیا هم نتوانستند جلوع شیوع گسترده کرونا را بگیرند، آن وقت سران گروه چگونه می توانند با زندگی تنگاتنگ اعضا در کنار هم و با امکانات بهداشتی فاجعه بار جلوی شیوع گسترده کرونا در بین اعضا را بگیرند؟

با این اوصاف، احتمالا در روزهای آینده شاهد نشان دادن عکس‌هایی از عناصر پ.ک.ک خواهیم بود که در اثر این ویروس مرده‌اند. اما رسانه های وابسته به پ.ک.ک، آن را طوری طراحی خواهند کرد و نشان خواهند داد که گویا این افراد در جنگ کشته شده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی