سایز متن   /

امام جمعه موقت سنندج گفت: اگر نظر متخصصان سلامت انسان‌ها و جامعه بر این است که تجمعات موجب گرفتارشدن جمعیت مسلمانان در این شرایط می‌شود، ترک نماز جمعه و نماز جماعت اشکالی ندارد.

به گزارش  کوردپاریز، ماموستا امین راستی  در نشست شورای عالی افتای اهل سنت کردستان با رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی کردستان و جمعی از مسئولان استان در سنندج اظهار کرد: حفظ جان انسان از مهم‌ترین مسائل است که برای پی بردن به اهمیت آن باید به فلسفه بعثت انبیا و نظرات فقها در این خصوص رجوع کرد.

امام جمعه موقت سنندج اذعان کرد: در اصول و فقه می‌بینیم که حفظ جان انسان‌ها به عنوان یکی از واجبات مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه براساس نظریه فقها از شیعه و سنی حفظ جان انسان در راس امور است، خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامت انسان خیلی از واجبات را می‌توان ترک کرد.

ماموستا راستی مصداق بیان این موضوع را فرد مریضی عنوان کرد که شارع اجازه داده می‌تواند تا زمان بهبودی روزه نگیرد و این نشان از اهمیت سلامت انسان‌ها از دیدگاه دین اسلام است.

عضو دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اذعان داشت: آنچه واجب است را می‌توانیم در صورت ضرورت و برای حفظ سلامتی ترک کرد.

ماموستا راستی ادامه داد: عقل سالم در بدن سالم است و امروز عقل حکم می‌کند که برای حفظ جامعه برخی واجبات مانند نماز جمعه و جماعت را برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا ترک کنیم.

وی گفت: اگر نظر متخصصان سلامت انسان‌ها و جامعه بر این است که تجمعات موجب گرفتارشدن جمعیت مسلمانان در این شرایط می‌شود، ترک نماز جمعه و نماز جماعت اشکالی ندارد.

امام جمعه موقت سنندج اضافه کرد: ما به عنوان جامعه روحانیت باید با صدور فتوایی مانع از آسیب‌ رساندن به جامعه اسلامی شویم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی