سایز متن   /

استاندار سلیمانیه اعلام کرد که بنا به تصمیم هیئت دولت اقلیم کردستان، تمامی گذرگاه های مرزی با ایران بازگشایی شده و فعالیت های تجاری و واردات سوخت و  مواد خوراکی در این گذرگاه ها در جریان است.

به گزارش کوردپاریز، در حالی طی چند روز گذشته دولت اقلیم کردستان، به دلیل اعلام موارد مثبت ابتلا به کرونا ویروس در ایران، تمامی گذرگاه های مرزی خود با ایران را مسدود کرده بود، هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه، طی گفتگو با سایت خبری خندان، اعلام کرد که بنا به تصمیم هیئت دولت در جلسه روز سه شنبه ۶ اسفند /۲۵ فوریه، تمامی این گذرگاه ها بازگشایی شده اند.

پیشتر نیز سخنگوی دولت اقلیم کردستان اعلام کرده بود بسته شدن گذرگاه های مرزی اقدامی موقتی و برای در پیش گرفتن تدابیر لازم و استقرار تیم های پزشکی در مرزها و جلوگیری از ورود کرونا به اقلیم است.

هوال ابوبکر همچنین گفت که مبادلات تجاری با ایران و واردات سوخت (بنزین) و مواد خوراکی و دیگر کالاها از ایران بر اساس مکانیسم های پیشین و برای مدت مشخصی انجام می شود.

این در حالی است که بسته شدن مرزها با ایران موجب بروز نگرانی شدید میان شهروندان اقلیم کردستان در مورد کمبود ارزاق عمومی و اقلام ضروری و به ویژه بنزین شده و شمار بسیاری از آنان پس از اعلام بسته شدن مرزها به جایگاه های عرضه بنزین هجوم بردند و صف های طولانی را تشکیل دادند.

روز گذشته نیز سامال عبدالرحمن مدیرکل امور گمرکی اقلیم کردستان، طی گفتگو با سایت خبری خندان اعلام کرد که کمتر از ۲۴ ساعت دیگر تمامی گذرگاه های مرزی میان ایران و اقلیم، برای ازسرگیری فعالیت های تجاری و مبادلات کالا بازگشایی می شود.

وی افزود که همزمان تدابیر لازم برای معاینات و آزمایش های بهداشتی لازم در این گذرگاه ها نیز در پیش گرفته می شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی