سایز متن   /

شبکه تلویزیونی روداو گزارش داد که رئیس شورای عالی خبرگان سیاسی اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) تصمیمات شورای رهبری حزب را برای حفظ توازن در حزب خطرناک دانسته و تصمیم به تعلیق نشست های این شورا گرفت.

به گزارش کوردپاریز، طی روزهای گذشته شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان، طی نشستی سیستم رئیس مشترکی  را برای رهبری این حزب تصویب کرده و شبکه تلویزیونی روداو به نقل از منابع خبری خود، اعلام کرد که نام لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی از اعضای برجسته شورای رهبری اتحادیه میهنی به عنوان گزینه های جدی تصدی منصب رئیس مشترک حزب مطرح هستند.

در پی انتشار این خبر، مخالفت هایی در اتحادیه میهنی با سیستم رئیس مشترکی ابراز شده و از جمله محمود سنگاوی عضو شواری رهبری حزب اتحادیه میهنی ضمن اعلام مخالفت خود با این تصمیم و سیستم رئیس مشترکی برای رهبری حزب، طی گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو، گفت که این سیستم برای حزبی که فعالیت های سیاسی و مدنی داشته و در حاکمیت و دولت شریک است، مناسب نیست و سعدی احمد پیره دیگر عضو شورای رهبری نیز اعلام کرد که برهم صالح رئیس جمهور عراق و حضور برجسته شورای رهبری از ابتدا موافق سیستم رئیس مشترکی در اتحادیه میهنی نبوده است.

در همین حال دامنه این مخالفت ها افزایش یافته و روداو در خبر دیگری گزارش داد که کوسرت رسول علی نیز با این تصمیم مخالفت کرده و طی نامه ای که به دست روداو رسیده و تصویر آن را منتشر کرده، نشست های شورای رهبری اتحادیه میهنی را به حالت تعلیق درآورده است.

بر اساس خبر؛ در این نامه آمده که شورای عالی خبرگان سیاسی اتحادیه میهنی با توجه به اینکه مسئول اجرای مصوبات کنگره چهارم و اساسنامه حزب است، پس از برگزاری نشست های شورای رهبری و تصویب تصمیماتی سرنوشت ساز، طی نشستی فوق العاده، که روز سه شنبه ۲۲ بهمن / ۱۱ فوریه برگزار شد، نتایج نشست ها و تصمیمات شورای رهبری را بررسی کرده است.

در نامه کوسرت رسول به شورای رهبری اتحادیه میهنی، با هشدار در مورد اینکه این حزب در شرایطی دشوار و حساس قرار دارد،  تاکید شده که باید شورای رهبری مدتی نشست های خود را به حالت تعلیق درآورد.

همچنین با اشاره به اینکه تصمیمات شورای عالی خبرگان سیاسی برای تامین منافع حزب اتخاذ شده، آمده که تصمیمات اخیری که از سوی شورای رهبری گرفته شده، برای قدرت و اختیارات و همچنین حفظ توازن نهادهای حزب خطرناک است  و همه تصمیمات پس از تائید از سوی کمیته مشترک شورای رهبری و شورای عالی خبرگان سیاسی، مشروعیت کسب می کنند.

در بخشی دیگری از این نامه تاکید شده که لازم است نشستی ویژه برای گفتگو در مورد حل مشکلات در اتحادیه میهنی و بررسی آرا و نظرات مخالف و متفاوت انجام شده و پس از این نشست و ایجاد تفاهم و درک متقابل، در مورد ادامه دادن و از سرگیری نشست های شورای رهبری حزب تصمیم گیری شود.

در نامه شورای عالی خبرگان سیاسی درخواست شده که برای حل مشکلات، در همه شرایط وضعیت اتحادیه میهنی به صورت دقیق بررسی شده و  تمامی احتمالات در نظر گرفته شوند.

روداو به نقل از منابع خود گزارش داده که کوسرت رسول علی با تصمیم تعیین رئیس مشترک برای رهبری حزب مخالف بوده و در مقابل، شورای رهبری حزب با ۷۰ رای اعضا، با نظرات او مخالفت کرده اند.

 شورای رهبری اتحادیه میهنی طی نشست های خود تاکنون ۵۰ ماده از مجموع ۷۷ ماده اساسنامه داخلی حزب را تصویب کرده و از جمله سیستم رهبری حزب بر اساس انتخاب دو رئیس مشترک تعیین شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی