سایز متن   /

رئیس فراکسیون جماعت اسلامی در پارلمان کردستان، اعلام کرد که نیروهای امنیتی اقلیم کردستان، ۲۷ تن را به اتهام ارتباط و همکاری با پ.ک.ک، دستگیر کرده اند. 

به گزارش کوردپاریز به نقل از سایت خبری خندان، عبدالستار مجید با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک، اعلام کرد که بنا به پیگیری های انجام شده، نیروهای امنیتی در منطقه شیلادزی در استان دهوک اقلیم کردستان، ۲۷ تن از شهروندان را به اتهام همکاری و ارتباط با پ.ک.ک، دستگیر کرده اند.

رئیس فراکسیون جماعت اسلامی کردستان در پارلمان کردستان، خاطر نشان ساخت که دستگیری این افراد درپی تظاهرات و اعتراضات خونین سال گذشته در شیلادزی صورت می گیرد که طی آن شهروندان خواستار خروج نظامیان ترکیه از مناطق مختلف اقلیم کردستان شدند.

همچنین تاکید کرد که فراکسیون جماعت اسلامی این دستگیری ها را غیرقانونی می داند و خواستار متوقف ساختن این دستگیری ها است، زیرا نباید نیروهای امنیتی برای مناقشات حزبی به کار گرفته شوند و با تمامی متهمین باید در چارچوب قوانین اقلیم برخورد شود.

وی این پرسش را مطرح ساخته که آیا به راستی دولت اقلیم کردستان و نهادهای امنیتی آن، پ.ک.ک، را بر اساس قوانین اقلیم حزبی ممنوعه و تروریستی می شمارند که بخواهند شهروندان را به اتهام ارتباط و همکاری با این حزب و یا عضویت در آن دستگیر کنند و اگر پاسخ خیر است، باید پرسید که این افراد بر چه اساسی دستگیر می شوند؟

لازم به ذکر است که در وقایع روی داده در شیلادزی، مردم منطقه در اعتراض به حملات هوایی ترکیه که موجب جان باختن شهروندان غیرنظامی منطقه شد، دست به تظاهرات زده و سپس با نظامیان ترکیه که در این منطقه مستقر هستند درگیر شده و پایگاه نظامی آنان را به آتش کشیدند.

در این واقعه دو شهروند غیرنظامی شیلادزی از جمله یک کودک، به دلیل تیراندازی نظامیان ترکیه جان خود را از دست داده و ۱۰ تن دیگر نیز مجروح شده و شمار بسیاری از شهروندان معترض نیز توسط نیروهای امنیتی منطقه دستگیر شدند.

ترکیه در کنار بمباران بی وقفه مناطق مسکونی اقلیم کردستان، دارای شمار بسیاری پایگاه های اطلاعاتی و نظامی در اقلیم بوده و نظامیان این کشور با ورود به عمق ۳۰ کیلومتری خاک اقلیم عملیات نظامی گسترده ای را در این مناطق انجام می دهند و شهروندان اقلیم در اعتراض به حضور نظامیان ترکیه بارها دست به تظاهرات زده و خواستار خروج آنان از خاک اقلیم شده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی