سایز متن   /

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با روزنامه بیلد آلمان در اظهاراتی عنوان کرد: YPG دست به تغییر بافت دموگرافیک شمال سوریه زده است، نه ترکیه.

به گزارش کوردپاریز، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به اقدامات ترکیه در راستای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه عنوان کرد: «۲۰ هزار پناهنده سوری پس از کنترل مناطق راس العین و تل ابیض در شرق فرات از ترکیه به کشور خود بازگشته اند. با احتساب این ۲۰ هزار، مجموع پناهندگان سوری که از ترکیه به مناطق امن تاسیس شده توسط ترکیه در شمال سوریه بازگشته اند به ۴۰۰ هزار پناهنده رسیده است. تنها ۳۵۰ هزار کرد سوری به ترکیه فرار کرده است. از خودتان سوال کنید این پناهندگان کُرد چرا به مناطق تحت کنترل YPG در شمال سوریه بازنگشتند؟».

وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با روزنامه بیلد آلمان تأکید کرد: «غرب در این خصوص دوگانه عمل می کند. ۸۰ درصد مناطق عملیاتی ترکیه را در شمال سوریه اعراب و دیگر قومیت ها تشکیل می دهد. تغییر بافت دموگرافیک منطقه از جانب ما صورت نمی گیرد. این YPG/PKK است که دست به تغییر بافت دموگرافیک منطقه زده است. ما تنها با گروه تروریستی که به عنوان تهدید برای ما به حساب آمده و در پی تجزیه سوریه است مبارزه می کنیم. مسیحیان سوریه از عملیات های ما به آن مناطق خشنود هستند. بعد از آن که داعش بیرون رانده شد مسیحیان تحت فشار YPG بودند. اموالشان را غارت کرده و دارایی هایشان مصادره می شد. این را من نمی گویم. خود مسیحیان سوریه می گویند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی