سایز متن   /

بنیاد تحقیق و نظارت معتقد است کردهای عراق در حال حاضر به دلیل ضعف نظامی همچنان پذیرای حضور نظامی آمریکا در اقلیم کردستان هستند.

به گزارش کوردپاریز، پارلمان عراق بعد از حملات آمریکا به پایگاه های حشدالعشبی و نیز ترور سردار قاسم سلیمانی، دولت را مکلف کرده است زمینه خروج نیروهای آمریکا را از عراق فراهم کند. بنیاد تحقیق و نظارت در هند با اشاره به این که کردها از نظر نظامی به کمک های آمریکا و ائتلاف وابسته هستند خروج نیروهای آمریکا از عراق را عامل تحت تاثیر قرار گرفتن وضعیت کردهای عراق دانسته است.

این موسسه مطالعاتی در تحلیلی پیرامون تاثیرات خروج نیروهای آمریکا از عراق بر این باور است عدم رای نمایندگان کرد به طرح خروج نیروهای آمریکا ناشی از نگرانی کردها از پیامدهای این اقدام است.

این موسسه همچنین پیش بینی کرده است آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بخش مهمی از نیروهای خود را از عراق بیرون ببرد و بخش اعظم نیروهای باقی مانده خود را هم به اقلیم کردستان منتقل کند.

این نهاد تحقیقاتی با یادآوری این مسئله که آمریکا کردها را در مواجه با تحولات عمده تنها گذاشته و به آنها خیانت کرده است، تعداد انتخاب های کردها را به دلیل موقعیت آنها و نیز جنگ چند ساله با داعش محدود دانسته و تاکید کرده است که ظاهرا کردها چاره ای جز همراهی با حضور آمریکا در منطقه ندارند. این موسسه اشاره کرده است که کردها بویژه اقلیم کردستان از نظر نظامی به کمک های آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش وابسته هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی