سایز متن   /

کُردهای سوریه پس از خیانت آمریکایی ها در حملات اشغالگرانه ترکیه به مناطق کردنشین سوریه بیش از پیش آواره شده و از حقوق بشر آمریکایی و شانه خالی کردن از تعهداتشان نسبت به کُردها نالان هستند.

کوردپاریز/ شبکه خبری سی ان ان با انتشار گزارشی در مورد آوارگان کُرد سوری در شهر حسکه به بررسی وضعیت آنان پرداخته و اقدام آمریکا در مورد غیرنظامیان کُرد را نقض حقوق آنان دانسته و با انتقاد از آمریکایی ها تاکید کرد که آمریکا اصلی ترین همپیمان کُردها در شمال سوریه،  امنیت و زندگی تعداد زیادی از کردهای شمال سوریه به ویژه کردهای ساکن در خط مرزی با ترکیه را زیر پا گذاشت. در ادامه این گزارش آمده؛ اکنون این آوارگان در انتظار آینده‌ای نامعلوم هستند چرا که مردم قربانی درگیری‌های نیروی سوریه دموکراتیک و  ارتش ترکیه شدند و آمریکا نیز به عنوان اصلی ترین همپیمان کُردها در این میان از انجام تعهدات خود نسبت به آنها شانه خالی کرد.

سی ان ان با انجام گزارش میدانی خود از وضعیت آوارگان کُرد به سراغ چندین آواره رفته؛ ابراهیم حسن، از کردهای سرکانی که اکنون همراه خانواده خود در مدرسه‌ای در حسکه زندگی می‌کند، آمریکا و نیروی سوریه دموکراتیک را سرزنش می‌کند که شرایطی فراهم آوردند تا ترکیه با حملات اشغالگرانه خود آنها را آواره و مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کنند. او می‌گوید: همه چیزمان را غارت کردند. دیگر امیدی برای ما نمانده است. در ادامه این گزارش، خانم فاطمه ۳۱ ساله نیز با انتقاد شدید از عوامل ایجاد شرایط کنونی می‌گوید: ترکیه غیرنظامیان را علنا هدف قرار می‌داد و نیروی سوریه دموکراتیک نیز با اصرار بی‌مورد تامین امنیت را به نیروهای دولت مرکزی واگذار نمی‌کرد و اکنون ما قربانی این دو هستیم. تصور نمی‌کنم بتوانیم روزی به خانه خود برگردیم.

این دو شهروند سوری تاکید می‌کنند آمریکا، ترکیه و نیروی سوریه دموکراتیک با اقدامات خود ابتدایی‌ترین حقوق آنان یعنی حق زندگی در خانه خود را نیز از آنان گرفتند و تاریخ این جنایت را فراموش نخواهد کرد. آنان بدون توجه به قوانین و حقوق بین‌المللی محل زندگی ما را به نام منطقه امن، ناامن و اکنون به میدان جنگ تبدیل کرده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی