سایز متن   /

فعالان رسانه ای در اقلیم کردستان خواستار معلوم شدن سرنوشت روزنامه نگار کرد که از طرف لاهور جنگی تهدید به مرگ شده بود، شدند.

به گزارش کوردپاریز، از زمان ناپدید شدن “زانکو برهان” روزنامه نگار کرد و فعال رسانه های اجتماعی، شایعاتی مبنی بر کشته شدن وی منتشر شد که چندی پیش در یک ضبط ویدئویی از تهدید به قتل شدن از طرف لاهور شیخ جنگی رئیس مرکز دفاع و اطلاعات اقلیم کردستان عراق پرده برداشته بود.

این روزنامه نگار جوان به تازگی اسناد و فیلم هایی را در مورد موضوعاتی منتشر کرده بود که باعث ناراحتی لاهور جنگی، یکی از متهمان خیانت ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ در کرکوک شد بود و  وی در یک پخش زنده در صفحه فیس بوک خود مدعی شده بود که از طرف لاهور جنگی تهدید به مرگ شده است.

برهان در آن پخش می گوید: “اگر من کشته شدم، یا ترور شدم یا هر اتفاق دیگری که برای من رخ دهد، بدانید که قاتل من لاهور جنگی است، تکرار می کنم … در اینجا شما آن را از زبان من می شنوید.”

 از زمان ناپدید شدن وی و انتشار شایعات در مورد مرگ وی، فعالان رسانه ها خواستار معلوم شدن سرنوشت این روزنامه نگار جوان شده اند، در حالی که بیشتر این مطالبات از لاهور جنگی است که تا لحظه ناپدید شدن این روزنامه نگار، او را علناً تهدید به مرگ کرده است.

روزنامه نگار و فعال شبکه های اجتماعی، زانکو برهان چندی پیش اسناد و ویدئوهایی از جمله دست داشتن لاهور جنگی طالبانی در ضبط فیلم هایی از رهبران و مقامات حزب خود با زنان و دختران در شرایط نامناسب با هدف استفاده از این ضبط ها بعداً علیه آنها، منتشر کرده بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی