سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از باسنیوز، “ادریس رفعت”، مدیر آسایش کرکوک در اظهاراتی گفت: پ‌.ک‌.ک در وضعیت آشفته‌ی کرکوک و با میلیتاریزه کردن منطقه زمینه را برای ربودن کودکان آماده می‌کند و این کودکان را پس از ربودن به منطقه‌ی خورنوازان در نزدیکی کفری منتقل می‌کند و آنجا آموزش می‌دهد.

ادریس رفعت در ادامه اظهار داشت که مقرات پ.‌ک‌.ک در کرکوک مشغول ربودن نوجوانان و کودکان هستند و سپس آنها را به منطقه‌ی خورنوازان در منطقه‌ی بین کفری و دوزخرماتو منتقل می‌کنند. چندین بار خانواده‌ی ربوده شده‌ها به مقر این گروه در کرکوک حمله برده‌اند اما چیزی دستگیرشان نشده است.

برجسته ترین سیاست پ‌.ک.‌ک از بدو تاسیس تاکنون افزایش شمار اعضای مسلحش است و در این شرایط کرکوک هم، همین کار را تکرار می‌کند و نوجوانان و کودکان را می‌رباید و سپس به مقرات خود جهت آموزش می‌فرستد.

گفتنی است که سازمان عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر بارها درباره بهره‌کشی گروه خشونت طلب پ.ک.ک از کودکان در عراق و سوریه هشدار داده اما گروه پ.ک.ک کماکان کودکان ۱۱ تا ۱۶ ساله را از خانواده های خود جدا کرده و به میدان جنگ و فعالیت‌های تروریستی اعزام می‌کند.

کودک ربایی پ.ک.ک در حالیست که مادران کودکان ربوده شده بیش از سه ماه است که در مقابل دفتر HDP در دیاربکر ترکیه تحصن کرده اند. این مادران اعلام کرده اند تا زمانی که به فرزند خود نرسیم به اعتراض خود ادامه می دهیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی