سایز متن   /

هیئت مشاورین نظامی ائتلاف جهانی ضد داعش، در دیدار با کمیسیون امور پیشمرگ در پارلمان کردستان، تاکید کردند که عدم اعتماد میان احزاب اقلیم کردستان، مانع از متحد ساختن و ساماندهی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان است.

به گزارش کوردپاریز، بالانبو کوکُیی عضو کمیسیون امور پیشمرگ در گفتگو با سایت خبری دواروژ اعلام کرد که هیئتی از مشاورین نظامی ائتلاف جهانی ضد داعش که به امر آموزش نظامی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و کمک به اصلاحات در وزارت پیشمرگ برای متحد ساختن و ساماندهی این نیروها مشغول هستند، با اعضای این کمیسیون در پارلمان دیدار کرده اند.

وی افزود که هیئت مشاورین ائتلاف، ضمن تاکید بر ادامه حمایت از نیروهای پیشمرگ و آموزش نظامی آنان، اعلام کرده اند که عدم اعتماد میان احزاب حاکم در اقلیم، مانع اصلی در تحقق متحد ساختن نیروهای پیئشمرگ و سازماندهی آنان به عنوان نیروهایی منسجم و متحد است.

لازم به ذکر است که عمده نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در قالب دو لشکر ۷۰ و ۸۰ به دو حزب اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان (پارتی) وابسته بوده و از این دو حزب فرمان می گیرند و تاکنون به عنوان یک نیروی نظامی واحد و متحد، تحت فرمان وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان درنیامده اند.

هیئت مشاورین ائتلاف همچنین با اشاره به اینکه در راستای اعتماد سازی میان حزب دمکرات و اتحادیه میهنی به منظور تسریع در ساماندهی نیروهای پیشمرگ تلاش می کنند،  از پارلمان کردستان درخواست کرده اند اقدامات لازم را برای کمک به متحد ساختن نیروهای پیشمرگ در چارچوب وزارت پیشمرگ اقلیم، در پیش بگیرند.

این در حالی است که در هفته های گذشته نچیروان بارزانی رئیس و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان ( هر دو از مقامات ارشد حزب دمکرات) طی نشست های جداگانه با مقامات پیشمرگ و پارلمان بر تسریع در ساماندهی نیروهای پیشمرگ تاکید کرده و نچیروان بارزانی هیئتی را به منظور پیگیری این مسئله تشکیل داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی