سایز متن   /

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی با اشاره به نشست ۷۰مین سالگرد تشکیل ناتو که ماه بعد در انگلیس برگزار خواهد شد عنوان کرد: متفق های ناتوی ما در از میان برداشتن تهدید YPG به ترکیه کمک نکردند.

به گزارش کوردپاریز، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی با اشاره به نشست ۷۰مین سالگرد تشکیل ناتو که ماه بعد در انگلیس برگزار خواهد شد عنوان کرد: «ناتو برای از میان برداشتن تروریسم ونشانه های تروریسم دارای اهمیت کلیدی است. ولی این مبارزه را باید با اراده محکم انجام دهد در غیر این صورت تمام اقدامات در راستای مبارزه با ترور زیر سوال خواهد رفت. برخی ها تلاش می کنند تا اقداماتی که برای تأمین امنیت ملی خود انجام می دهیم – به طور مثال عملیات نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه – را به عنوان نادیده گرفتن پیمان ناتو توسط ما ارزیابی کنند. این ادعاها تماماً بی منطق بوده و هیچ جنبه واقعی ندارد».

به نوشته خبرگزاری هابر۷، وزیر دفاع ترکیه در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «برای پاکسازی یک گروه تروریستی از مرزهای ترکیه که امنیت ملی ترکیه و ثبات منطقه ای را تهدید می کند سال هاست که از متفق های خود دعوت می کنیم تا به صورت مشترک به مبارزه بپردازیم. شاخه سوری گروه تروریستی PKK که باعث قتل بیش از ۴۰ هزار انسان شده و از سوی تمام جهان به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است، تروریست های داعشی را برای ورود به ترکیه از زندان های خود آزاد کرده است. بارها به متفق های خود پیشنهاد ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه را دادیم و با آمریکا نیز در خصوص برخی موارد به توافق رسیدیم. ولی متاسفانه این توافقات هیچ کدام عملی نشدند. بسیاری از متفق هایمان برای از میان برداشتن تهدید YPG و حل و فصل مسئله به ما کمکی نکردند و ما را در راه دفاع از خود تنها گذاشتند».

آکار در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: «ترکیه تا کنون در مبارزه با ترور بسیار جدی برخورد کرده و این مبارزه را به صورت هماهنگ با ناتو پیش برده است. ترکیه سال هاست که در قالب نیروهای ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش نقش پیشرو بازی کرده است. تنها کشور عضو ناتو است که رو در رو با داعش مبارزه کرده است. در ترکیه نزدیک به ۴ میلیون پناهنده سوری وجود دارد که با جمعیت لس آنجلس آمریکا برابری می کند. در میان آنان صدها هزار پناهنده کردی وجود دارد که از ترور YPG فرار کرده اند. ترکیه برای بهداشت و درمان، آموزش و اسکان این پناهندگان تا کنون ۴۰ میلیارد یورو هزینه کرده است. مبارزه ترکیه با کردها نیست. ما این را در عملیات های گذشته خود به نوعی که کوچکترین شبهه ای باقی نماند نشان داده ایم».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی