سایز متن   /

عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان با اشاره به اینکه آمریکا همانطور که کردهای سوریه را رها کرد؛ می تواند این رفتار را با کردهای عراق نیز تکرار کند، بر ضرورت تحکیم روابط اقلیم کردستان و دولت عراق تاکید کرد.

به گزارش کوردپاریز، قادر عزیز طی گفتگو با روزنامه آژانس چاپ اقلیم کردستان و در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا اقلیم کردستان در معرض خطر قرار دارد،گفت که اقلیم نیز بخشی از منطقه و تحولات آن است و شرایط وخیم و پرتنشی که منطقه را از سوریه، لبنان و تا سودان و ترکیه و عراق را فرا گرفته بر اقلیم نیز تاثیرگذار است و یکی از تهدیدات علیه اقلیم نیز نارضایتی داخلی و اعتراضات خیابانی و مردمی است، زیرا منشا و عامل بروز اعتراضات در عراق و لبنان بی عدالتی و فساد است و اقلیم نیز به این مشکلات دچار بوده و احتمال بروز اعتراضات مشابه در اقلیم نیز وجود دارد.

عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان افزود که اقلیم از بغداد جدا نیست و باید به موازات اصلاحات واقعی و زیربنایی در اقلیم برای ایجاد این اصلاحات در عراق نیز کمک کند، زیرا فساد مالی و اداری، خطر و تهدیدی بزرگ تر از ترور علیه عراق و اقلیم است و باید از طریق اصلاحات ریشه کن شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا کردهای سوریه را علیرغم اینکه به عنوان همپیمان آمریکا با داعش مبارزه کردند به این صورت رها کرده، گفت که آمریکا می تواند این رفتار را با کردهای عراق نیز تکرار کرده و آن ها راهم در مواقع بحرانی تنها بگذارد و به سرنوشت کردهای سوریه دچار کند و به همین دلیل لازم است که اقلیم کردستان در روابط سیاسی و دیپلماتیک خود به صورت جدی بازنگری کرده و رفتار آمریکایی ها با کردهای سوریه را در نظر بگیرد و روابط خود با دولت عراق را بهبود بخشیده و تحکیم کند.

وی خاطر نشان ساخت که به دلیل وجود بی اعتمادی میان مردم و دولت اقلیم کردستان اگر اقلیم مانند کردستان سوریه مورد حمله واقع شود، نمی تواند مانند کردهای سوریه از خود دفاع کرده و نابود خواهد شد.

قادر عزیز ایجاد اصلاحات اساسی در اقلیم را برای مقابله با تهدیدهای پیش روی کردها ضروری دانسته و گفت که باید نظام تمرکز گرا در اقلیم حذف و همه جریان ها به صورت واقعی در قدرت و اداره اقلیم مشارکت داده شوند و شفاف سازی کامل در درآمدهای اقلیم انجام شده و مردم اقلیم از این درآمدها بهره مند شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی