سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز/ گروه‌های خشونت طلب و تروریستی با توجه به فعالیت‌های جنایت کارانه خود و همچنین مقابله دولت‌ها با تامین مالی آنها، مجبور هستند پول اقدامات خود را از طرق غیرقانونی از جمله قاچاق مواد مخدر تامین کنند. قاچاق انسان، پولشویی، اخاذی و آدم‌ربایی، از دیگر منابع تامین مالی گروه‌های تروریستی خشونت طلب هستند. پ.ک.ک نیز یک گروه مسلح تجزیه طلب از این قاعده مستثنی نیست و نقش مهمی در ترانزیت مواد مخدر به اروپا و توزیع آن به خصوص در آلمان دارد.

یک نویسنده به نام «گنگور سالوت» در صفحه فیسبوک خود فایلی ویدئویی منتشر کرده که طی آن به صورت مستند نشان داده می‌شود پ.ک.ک در تولید، قاچاق و توزیع مواد مخدر بسیار فعال است و منابع مالی خود را از این طریق تامین می‌کند. ترجمه متن فایل به این شرح است: «پ.ک.ک در قاچاق مواد مخدر فعالیت دارد و تقریبا در همه زمینه‌های مواد مخدر، آن را کشت و تولید می‌کند. دادستان سابق آلمان طی گزارشی اعلام کرده ۸۰ درصد مواد مخدر اروپا توسط پ.ک.ک و عوامل آن تامین می‌شود.

مقامات فرانسه نیز می‌گویند ۸۰ درصد مواد مخدر توزیعی پاریس و حومه آن متعلق به پ.ک.ک است. در ماه مه سال ۲۰۰۸ رئیس جمهور آمریکا سران پ.ک.ک را در لیست «پادشاهان مواد مخدر» قرار داد و دلیل آن را بیست سال قاچاق و توزیع مواد مخدر به صورت شبکه‌ای در اروپا اعلام نمود که شامل هروئین، تریاک، کوکائین و دیگر انواع مواد می‌شود. پ.ک.ک با قاچاق مواد از افغانستان و از  مسیر ایران و ترکیه آن را به اروپا می‌رساند.

پلیس هلند، آلمان، ایتالیا و کشورهای اسکاندیناوی طی تحقیقاتی گسترده گزارش کرده‌اند پ.ک.ک از سال ۱۹۹۳ در آن کشورها به صورت گسترده دست به قاچاق و توزیع مواد مخدر می‌زند.

پ.ک.ک از قاچاق مواد مخدر صدها میلیون دلار آمریکا پول کسب می‌کند. مقامات ترکیه از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۱ فقط ۳۶۵ عملیات علیه ترانزیت مواد مخدر توسط پ.ک.ک انجام داده‌اند. پلیس ترکیه در سال ۲۰۱۳ میزان ۱۵۰ تن مواد مخدر کشف و ضبط کرد که ۹۶ تن آن فقط از دیاربکر بود. پ.ک.ک سالانه بیش از ۱۰۰ تن هروئین می‌فروشد. دیگر منابع درآمد پ.ک.ک عبارتند از سرقت، اخاذی، جعل اسناد و پولشویی، قاچاق انسان، قاچاق سیگار، قاچاق نیروی کارگر».

گفتنی است اطلاعات این ویدئو از گزارشات و یافته‌های «ناظر ژئوپولیتیک مواد مخدر» فرانسه و «استراتژی کنترل بین‌المللی مواد مخدر»، «موسسه جرم شناسی پاریس»، «برنامه بین‌المللی کنترل مواد مخدر سازمان ملل»، «اداره مبارزه با مواد مخدر وزارت دادگستری آمریکا»، “پلیس بین‌‌الملل»، پلیس بریتانیا و پلیس کشورهای اروپایی، و دستگاه‌های امنیتی آمریکا، گرفته شده است.[۱]


[۱] . https://www.facebook.com/gungor.salgut/videos/995552570582853/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی